فرمانده سپاه روح‌الله:

جهانی‌سازی فرهنگ دفاع مقدس باید در دستور کار باشد

سردار کریمی گفت: امروز باید علاوه بر اینکه به خوبی بتوانیم فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم، باید جهانی‌سازی این فرهنگ را نیز مد نظر داشته باشیم.
کد خبر: ۴۳۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ - 18January 2021

جهانی سازی فرهنگ دفاع مقدس باید در دستور کار باشد

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست تخصصی دانشنامه دفاع مقدس استان، اظهار داشت: آن چیزی که امروز در حوزه دفاع مقدس باید به آن توجه داشت، ارائه یک مدل کارآمد و راهگشا تحت عنوان فرهنگ دفاع مقدس برای همه مقاطع و شرایط جهان و آیندگان است و امروز باید علاوه بر اینکه به خوبی بتوانیم این فرهنگ ارزشمند را به نسل جوان منتقل کنیم، باید جهانی‌سازی فرهنگ دفاع مقدس را مد نظر داشته باشیم.

وی افزود: دفاع مقدس یک مدل جدید برای مدیریت در شرایط بحران به جهان عرضه کرد که رهبری، وجود معنویت و نقش اثرگذار مردم سه عامل اثرگذار در این مدل بودند. امروز بعد از گذشت چهل سال از مقطع ارزشمند دفاع مقدس همه به این نقطه رسیده‌اند که دفاع مقدس در کنار گرانبها بودن آن، برای کشور یک سرمایه ارزشمند و عظیمی ایجاد کرد که بسیاری از موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها برگرفته از این سرمایه است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: دفاع مقدس ملت ایران را در همه عرصه‌ها خودباور و توانمند کرد و این ویژگی برجسته تا به امروز توانسته ملت را در همه شرایط مختلف موفق و پیروز بیرون آورد و لذا باید روی مولفه خودباوری در دفاع مقدس بیشتر کار شود.

سردار کریمی گفت: امروز اگر تاکید داریم که فرهنگ دفاع مقدس روز به روز باید تقویت شود، دلیل آن مولفه‌های موجود در این در عرصه است که برای همه شرایط راهگشاست و لذا نیازمند این هستیم که علاوه بر جاری بودن، این فرهنگ در کشور نیز به نسل جوان به خوبی منتقل شود.

وی افزود: خوشبختانه استان مرکزی در حوزه فعالیت‌های دفاع مقدس پیشگام و پیشتاز است و امروز انسجام و وحدت خوبی در مجموعه استان و مردم برای تقویت و ترویج فرهنگ دفاع مقدس مشاهده می‌کنیم که به برکت وجود شهدای والامقام و مردم شهیدپرور استان است و باید قدر این فرصت را به خوبی بدانیم.

فرمانده سپاه روح الله با بیان اینکه در کنار فعالیت‌های بسیار اثرگذاری که در طی این سال‌ها انجام شده است، نباید از توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان در حوزه دفاع مقدس غافل شویم، گفت: یکی از نقشه‌های شوم دشمنان که مقام معظم رهبری چندین بار هم به آن اشاره کردند و همه از آن مطلع هستیم، بحث تحریف دفاع مقدس است؛ دشمن از هر ابزاری برای رسیدن به هدف شوم خود استفاده می‌کند و لذا باید هوشیار بود و برای مقابله با این حربه، برنامه‌ریزی دقیق داشت.

سردار کریمی بیان کرد: امروز دشمنان در حوزه دفاع مقدس و تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی علاوه بر تحریف وقایع به دنبال تحریف افق‌های امیدبخش انقلاب اسلامی هستند و در این راستا می‌خواهند شور و نشاط را از جوانان و جامعه اسلامی بگیرند؛ لذا برای رسیدن به اهداف خود در همه ابعاد، تحریف را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: تهیه دانشنامه جامع و کامل دفاع مقدس استان که مرجع تاریخ و نقش استان دفاع مقدس محسوب می‌شود، می‌تواند از تحریف دفاع مقدس جلوگیری کند و علاوه بر اینکه کار نهضت تبیین در این مقطع را انجام می‌دهد، این فرهنگ را به خوبی به آیندگان منتقل می‌کند؛ لذا همه باید در این راستا مشارکت داشته باشند.

فرمانده سپاه روح الله خاطرنشان کرد: تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تنها برای یک‌بار رقم می‌خورد و از این جهت بسیار با اهمیت به شمار می‌رود؛ لذا نیاز است که تمامی ظرفیت‌ها در این راستا به‌کارگیری شود و می‌طلبد که همانند اتفاقات بزرگی که در استان همچون برگزاری کنگره عظیم شهدای استان رقم خورد، بار دیگر مجموعه‌های مختلف در این راستا همکاری و مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار