سردار جلالی در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

ایران با موشکباران عین‌الاسد اراده خود را در مقابله با تهدیدات نشان داد/ تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم نماد قدرت نرم ایران است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکایی‌ها پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی خود و حمله به عین‌الاسد درس بزرگی گرفتند و ما اراده قاطع در برخورد با تهدیدات و حملات نظامی را به دشمنان نشان دادیم.
کد خبر: ۴۳۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ - 18January 2021

ایران با موشکباران عین‌الاسد اراده خود را در مقابله با تهدیدات نشان داد/ تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم نماد قدرت نرم ایران استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که امروز (دوشنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله در سخت‌ترین شرایط به دفاع پرداختند، اظهار داشت: آنچه که در این دوران اتفاق افتاد، نیازمند یک حماسه‌شناسی در سطح ملی است تا زوایای پیدا و پنهان آن بررسی شود؛ چرا که امروز کشورمان نیازمند چنین نگاه و تفکری برای عبور از یک پیچ تاریخی مشابه دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه کشورمان در دوران ترامپ شاهد بیشترین شدت و دامنه درگیری بوده است، افزود: ترامپ فکر می‌کرد که می‌تواند در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را تحت تأثیر قرار دهد؛ از همین رو شروع به خط و نشان کشیدن و رجزخوانی کرد و گفت که انقلاب اسلامی ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ترامپ و راهبرد فشار حداکثری به پایان خود رسیده‌اند، گفت: راهبرد فشار حداکثری در واقع یک جنگ ترکیبی و دارای چندین مؤلفه است؛ مولفه اول جنگ اقتصادی است که در این راستا، اقداماتی در راستای گشودن یک جبهه جنگ مدرن اقتصادی علیه ایران شکل گرفت و در سطح وسیعی برای آن برنامه‌ریزی شد.

سردار جلالی اضافه کرد: مؤلفه دیگر جنگ مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه است. در این نوع جنگ، شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه به‌عنوان ابزاری برای تحت تأثیر قرار دادن سبک و الگوی زندگی و باور‌های مردم استفاده می‌شوند.

وی با بیان اینکه پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکایی (ام کیو ۴)، دشمن به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران پی برد، تصریح کرد: این اقدام تمام راهبرد‌های دشمن علیه ایران را نقش بر آب کرد و گزینه نظامی آمریکا علیه ایران را منتفی ساخت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره اینکه یکی از دستاورد‌های دفاع مقدس خبرگی در جنگ است، گفت: حمله نظامی ایران به عین‌الاسد یک اقدام بی‌سابقه بود؛ چون هنوز هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که پس از جنگ جهانی دوم به پایگاه‌های نظامی آمریکا حمله کرده باشد. در واقع آمریکایی‌ها پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی خود و حمله موشکی ایران به عین‌الاسد درس بزرگی گرفتند و ما اراده قاطع خود در برخورد با تهدیدات و حملات نظامی را به دشمنان نشان دادیم.

سردار جلالی با اشاره به تشییع باشکوه و بی‌نظیر پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: این تشییع باشکوه در واقع خود نمادی از قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و خنثی‌کننده بخش بزرگی از تهدیدات علیه ملت ایران است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: بار‌ها در طول دوران مبارزه با آمریکا، اراده خود را به آن‌ها تحمیل کردیم و توانستیم با وجود همه مشکلات در مقابل آمریکا پیروز میدان باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها