رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

مهمترین دلیل پیروزی دفاع مقدس معنویت‌محور بودن جبهه‌ها بود

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به نقش مؤثر نیرو‌های مسلح و مردم در دوران دفاع مقدس، مهمترین دلیل پیروزی ایران بر دشمن بعثی را معنویت‌محور بودن جبهه‌ها عنوان کرد.
کد خبر: ۴۳۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ - 18January 2021

مهمترین دلیل پیروزی در دفاع مقدس معنویت محور بودن جبهه‌ها بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش، ضمن تسلیت ایام شهادت جانسوز حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: روز‌های اول جنگ، بعثی‌هایی که بر اسب‌های سرکش غرور سوار بودند و یقین داشتند به هر آنچه می‌خواهند، خواهند رسید، سخنانی از قبیل تجزیه ایران، ویرانی ایران و انهدام کشور عزیزمان به زبان آوردند.

وی افزود: اما بعد از هشت سال جنگ و شکستی که خوردند، صدام حسین رئیس جمهور عراق در آخرین نامه‌ای که به رئیس جمهور وقت می‌نویسد، اذعان می‌کند که به مرز‌های بین‌اللملی عقب‌نشینی کرده، قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پذیرفته و آماده مبادله اسراست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: اگر صدام از اول می‌دانست که باید روزی چنین نامه‌ای را بنویسد، هرگز به کشورمان حمله نمی‌کرد. صدام با بی‌عقلی تمام تجاوز را آغاز کرد، ولی نیرو‌های مسلح مقتدر کشورمان با تکیه بر معنویات و دانش نظامی خود او را سر عقل آوردند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در ادامه با تشریح معنویت در جبهه‌ها، گفت: معنویت در دفاع مقدس یعنی در کنار اسباب ظاهری برای اسباب باطنی هم حساب باز کنیم و تنها به اسباب ظاهری دلخوش نباشیم. معنویت یعنی هر کاری که ما می‌کنیم در ظاهر انجامش با ماست، ولی در باطن تأثیرش با خداست.

وی با بیان آنکه امداد غیبی یکی از عوامل موثر در پیروزی جنگ تحمیلی بود، تصریح کرد: عوامل مختلفی از جمله یاد خدا، رعایت تقوای الهی، توکل، توسل به خدا، ائمه و اولیا و اخلاص از عوامل مهم در یاری خداوند و امداد غیبی بودند و این عوامل باعث شد که رزمندگان اسلام در جنگ پیروز شوند؛ وگرنه آن زمان به دلیل تحریم‌ها، حتی به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه گل معنویت هم مانند گل طبیعت برای شکفتن نیاز‌مند به زمین و بستر مناسب است، گفت: بستر‌هایی برای شکوفایی معنویت لازم است که انس با قران، انس با دعا، شب‌زنده‌داری همراه با نماز شب، عزاداری برای اهل بیت (ع)، برخورداری از صداقت در همه مراحل، بستر‌های شکوفایی معنویت هستند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در پایان با بیان اینکه شهید سپهبد صیاد شیرازی در معنویت هم «سپهبد» بود، ادامه داد: اگر قرار است  کههمانند شهید صیاد شویم، باید به این بستر‌ها توجه داشته باشیم و باید استخوان‌بندی معنویتمان را مستحکم کنیم. راهبرد معنویت در دفاع پیروزآفرین است. پیروزی مجاهدان صدر اسلام، مجاهدان هشت سال دفاع مقدس و نیز غلبه بر داعش مرهون همین راهبرد بوده و هست و در آینده هم با همین راهبرد می‌توان بر دشمنان غلبه کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار