افتتاح یادمان بمباران هوایی محفل عزاداری ایام فاطمیه (س) در قم

یادمان شهیدای بمباران هوایی محفل عزاداری روضه شهادت حضرت زهرا (س) با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افتتاح شد.
کد خبر: ۴۳۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ - 18January 2021

افتتاح یادمان شهدای بمباران محفل عزاداری ایام فاطمیه (س) در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، یادمان شهیدای بمباران هوایی محفل عزاداری روضه ایام شهادت حضرت زهرا (س) تحت عنوان «مقتل الشهدای فاطمیه» در مراسمی با حضور ابولقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم و جمعی از اعضای هیئت محبین اهل بیت (ع) افتتاح شد.

در این مراسم حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی با تاکید بر این نکته که امروز وظیفه همه ما دفاع از ولایت است، اظهار داشت: همانطور که حضرت زهرا (س) با تمام وجود از امامش دفاع و جانش را در این راه تقدیم کرد، ما هم از امام و ولی زمانمان در برابر هجمه‌های جریان کفر و نفاق تا پای جان دفاع خواهیم کرد.

در این مراسم همچنین نمایشگاه دائمی تصاویر شهدای بمباران هوایی روضه حضرت زهرا (س) در سال ۱۳۶۵ با عنوان «روضه آخر» در همین مکان برپا شد.

۲۴ دی سال ۱۳۶۵ مصادف با ایام فاطمیه مناطقی از شهر قم بخصوص منزلی در چهار راه سجادیه واقع در خیابان انقلاب (چهارمردان) که در آن محفل روضه حضرت زهرا (س) برپا بود، مورد حمله هوایی جنگنده‌های دشمن بعثی قرار گرفت و طی آن ۱۸ زن و فرزند به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، «مقتل الشهداء فاطمیه» در سال ۱۳۹۳ توسط هیئت محبین اهل بیت (ع) و با مساعدت مؤمنین و پیگیری و همراهی جمعی از خانواده‌های معظم شهدا احداث و توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به عنوان یادمان ثبت شد.

این محل قرار است با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، بازسازی و به یکی از مقاصد گردشگری مذهبی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار