رئیس حوزه هنری استان کردستان:

شب خاطره شهید «پاشاپور» در سنندج برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: همزمان با نخستین سالگرد شهادت «اصغر پاشاپور» از شهدای مدافع حرم و همرزم سردار سلیمانی شب خاطره در سنندج برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ - 19January 2021

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، «امین مرادی» رئیس حوزه هنری استان کردستان در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان که امروز در سنندج برگزار شد اظهار داشت: شهید اصغر پاشاپور که اکثراً وی را با همراهی سردار قاسم سلیمانی در چند ثانیه فیلم از میان مدافعان حرم می‌شناسند، یک ماه بعد از شهادت حاج قاسم در حلب توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

مسئول کمیته هنری ستاد دهه فجر استان کردستان ادامه داد: شهید پاشاپور مستشار نظامی رزمندگان دفاع وطنی سوریه و فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال سوریه بود که حدود هشت سال به منظور مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش و احرار الشام در این جبهه حضور فعال داشت و عمده آموزش‌های رزمندگان سوری بر عهده او بود.

وی افزود: پیکر مطهر وی که توسط تروریست‌های تکفیری ربوده شده و سر از بدنش جدا شده بود، همزمان با اولین شب از ماه رجب و مصادف با پنجم اسفند ۹۸ به کشور بازگشت و در میان استقبال گسترده مردم قدرشناس کشورمان در شهرری به خاک سپرده شد.

مرادی تصریح کرد: شهید پاشاپور از خانواده‌ای متدین و انقلابی و در شهرستان بیجار متولد شد که بدلیل مهاجرت خانواده در شهر ری ساکن شدند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان افزود: پدر شهید پاشاپور از جانبازان دوران دفاع مقدس که علاوه بر شهید اصغر پاشاپور دو عضو دیگر خانواده خود را هم تقدیم نظام و انقلاب کرده است به همراه خواهر شهید و تعدادی از بستگان، دوستان و همرزمان و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر با حضور در این مراسم خاطراتی از خصوصیات و ویژگی‌های این شهید را روایت می‎کنند.

وی با توجه به اهمیت برگزاری این گونه مراسم گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به تصویر درآوردن زندگی ایثارگرانی که برای عزت و اقتدار نظام اسلامی و مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب و خنثی‌سازی توطئه‌های آنان برای ضربه زدن به کشور عزیزمان پا در عرصه نبرد و جهاد گذاشتند و شگفتی‌ساز شدند.

این مسئول ادامه داد: زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان یک وظیفه عمومی و یک تکلیف است که باید با بهترین شیوه بدور از هرگونه تحریف با زبان هنر به واسطه تأثیرگذاری آن انجام گیرد.

مسئول کمیته هنری ستاد دهه فجراستان کردستان گفت: شب خاطره شهید پاشاپور  روز چهارشنبه 15 بهمن ساعت 16 به عنوان برنامه شاخص این کمیته در ایام دهه مبارک فجر و همزمان با سالگرد شهادت این شهید با مشارکت صداوسیمای مرکز کردستان، بنیاد شهید و امور ایثاگران، اداره کل تبلیغات اسلامی، سپاه بیت المقدس و بسیج سپاه ناحیه سنندج، اداره‌کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس در محل سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

این رزمنده جبهه مقاومت ساکن شهر ری و از اولین نفراتی بود که به همراه حاج قاسم سلیمانی به منظور دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه رفت و نهایتاً روز سیزده بهمن ۱۳۹۸ پس از گذشت یک ماه از شهادت سردار سلیمانی در حلب سوریه به فرماندهان و همرزمان شهید خود پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار