آیت‌الله علم‌الهدی:

احیای مظلومیت حضرت زهرا (س) گامی در جهت تحقق رسالت نبوی (ص) است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: احیای مظلومیت حضرت زهرا (س) در طول تاریخ در حقیقت کمک به اجرای بُعد سوم رسالت پیامبر (ص) که تشکیل جامعه، تاسیس امت، رهبری اجتماعی و مدیریت آن است به شمار می‌رود و این رسالت جهانگیر و آن حاکمیت الهی به وسیله وجود امام زمان (عج) در جهان محقق شود.
کد خبر: ۴۳۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵ - 19January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در همایش سیره تربیتی حضرت زهرا (س) که در مشهد برگزار شد اظهار داشت: رسالت پیامبر (ص) سه بُعد داشت. نزول قرآن و ابلاغ آن به انسانها بُعد نخست رسالت آن حضرت بود همچنین خداوند، رسول الله (ص) را در کنار قرآن تابلوی شفافی قرار داد که همه مردم مجموعه معارف و احکام سازنده قرآن را در این تابلوی شفاف ببینند و سومین بُعد رسالت پیامبر تشکیل جامعه، تاسیس امت، رهبری اجتماعی و مدیریت آن بود.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) با اقدامات خود بُعد سوم رسالت پیامبر اکرم (ص) را که تشکیل جامعه، تاسیس امت، رهبری اجتماعی و مدیریت آن بود زنده نگه داشت. زمانی که حضرت زهرا (س) با مظلومیت کار خود را انجام داد جبهه آن حضرت سه عضو داشت و امروز حدود ۴۰۰ میلیون انسان اشهد ان علیا ولی الله می‌گویند و این جبهه به برکت و مظلومیت حضرت زهرا (س) توسعه یافته است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: با اعتقاد به ابدیت رسالت پیامبر (ص)، رهبری امت باید در جریان تداوم وحی و نبوت باشد و بعد از نبی‌مکرم اسلام (ص) رهبری از جریان امامت منحرف شد که انحراف رهبری انحراف در رسالت پیامبر (ص) است.

علم‌الهدی افزود: اگر امام علی (ع) بعد از پیامبر (ص) شمشیر می‌کشید، می‌گفتند اسلام، تز قدرت است اما آن حضرت برای حفظ دین و مکتب سکوت کرد و در مقام حفظ مصلحت از خود گذشت و صبر و حلم به خرج داد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) در مقابل این انحراف ایستاد و اگر آن روز حرکت نمی‌کرد امروز می‌گفتند اگر انحرافی بعد از پیامبر (ص) رخ داده بود باید معترضی پیدا می‌شد و آن حضرت در مقابل آن انحراف تا مرز شهادت پیش رفت.

علم الهدی در پایان گفت: احیای مظلومیت حضرت زهرا (س) در طول تاریخ در حقیقت کمک به اجرای بُعد سوم رسالت پیامبر (ص) است و این رسالت جهانگیر و آن حاکمیت الهی به وسیله وجود امام زمان (عج) در جهان محقق می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار