دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بازخوانی همایش سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ تاکید فرماندهان نیروهای مسلح بر مشارکت مردم در گسترش فرهنگ دفاع مقدس

همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طی دو روز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور فرماندهان ارشد نظامی برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ - 20January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طی روز‌های ۲۹ و ۳۰ دی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور فرماندهان ارشد نظامی و جمعی از مدیران این مجموعه برگزار شد.

در این همایش مدیران و رؤسای سازمان‌های زیر مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اقدام به ارائه گزارش عملکرد خود در سال ۱۳۹۹ کردند.

بر اساس این گزاش، در این دوره از همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله (عج)، سردار سرتیپ پاسدار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به‌عنوان میهمان حضور داشتند که به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ادامه به مشروح رویدادهای این همایش دو روزه می‌پردازیم؛ 

یکی از سخنرانان این همایش سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بود که در ادامه می‌خوانید؛ سرلشکری باقری تصریح کرد: هر چقدر به دوران دفاع مقدس می‌نگریم و تعابیر امامین انقلاب اسلامی را نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که حقیقتا چنین واقعه‌ای برای ملت‌ها هر چند قرن یک بار اتفاق می‌افتد. دفاع مقدس دروس و آموخته‌های مختلفی دارد که صدور انقلاب اسلامی، ارتقای شجاعت و اتکای به نفس بین مردم، نهادینه شدن فرهنگ شجاعت و شهامت در ملت ایران برای همه نسل ها، معرفی الگوی استکبارستیزی به جهان، حضور جوانان برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) و درک ارزش شهیدان از جمله آنهاست. دفاع مقدس به عنوان یکی از الطاف خفیه الهی بود که موجب سربلندی ملت ایران در قرن‌های مختلف شد.

وی گفت: اگر امروز مردم یمن با دست خالی در برابر جنایتکاران ایستادگی می‌کنند، این روحیه را از دوران دفاع مقدس الهام گرفته‌اند. آن موشکی که امروز با صلابت به شکل انبوه با برد هزار و ۸۰۰ کیلومتر اهداف را به صورت نقطه‌ای مورد اصابت قرار داد، از آثار دفاع مقدس است. کار تولید موشک از سال ۶۳ آغاز شد و امروز مانند یک درخت پربار در کشور رشد کرده است.

بازخوانی همایش سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ تاکید فرماندهان نیروهای مسلح بر مشارکت مردم در گسترش فرهنگ دفاع مقدس

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به ویژگی‌های دوران دفاع مقدس افزود: در دوران دفاع مقدس دوستان از دشمنان شناخته شدند. درس هوشیاری، ولایتمداری، درک تبعیت از ولایت، وظیفه شناسی، روحیه داشتن و روحیه بخشی، اعتماد به نفس و شجاعت، شهادت طلبی، ایثارگری، توکل به خداوند، صبر در برابر دشمنان، ساده زیستی، خودسازی و زهد و تواضع، پرهیز از اشراف و تجمل گرایی، هوشمند بودن، نهراسیدن از مشکلات، تبری و تولی، انسجام و یکپارچگی ملی و. تنها بخشی از درس‌هایی است که می‌توانیم از آن دوران بیاموزیم.

وی تصریح کرد: گذر زمان نباید باعث تغییر روحیه ما بشود و اگر یک عملیات موفق به سرانجام رسیده است باید بدانیم که طراحان با چابکی و دقت این عملیات را طراحی کردند. ما بایستی برای حل مشکلات تلاش کنیم و قطعا در این صورت است که خداوند کمک حالمان خواهد بود و این مورد را در دفاع مقدس به وفور شاهد بودیم.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: امروز با پدیده بی‌نظیری به نام دفاع مقدس با آموخته‌های مختلف مواجه هستیم و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت مهمی برای پرداختن به این گنجینه بی‌نظیر را برعهده دارد که هم باید کیفی و کمی به آن بپردازند. اگر کسی راجع به دفاع مقدس کار می‌کند، اما اخلاقش با منش آن دوران متفاوت باشد، نتیجه‌ای نخواهد داشت. مهم‌ترین نکته عمل و رفتار ماست و جوان امروز به دنبال نوع عمل ماست که باید با رفتار مناسب صورت گیرد. بنیاد طی سال‌های اخیر همواره رو به رشد بوده که جای تقدیر دارد و از زمانی که رهبری فرمودند آثار ما ۳۰ برابر رشد داشته است جای خوشحالی است، اما ما باید این مسیر را در عین مراقبت از تحریف، دروغ و فریب ادامه دهیم.

وی افزود: آثار ما باید با کیفیت بالا تولید شود و مسئولان مربوطه باید با روی گشاده عزیزان و نویسندگان حرفه‌ای را جذب کنند تا آثار ما پیشرفت قابل ملاحظه‌ای پیدا کند. خوشبختانه موزه‌ها درحال تکمیل است و گام‌های مهمی انجام شده و امیدواریم در زمان مقرر مابقی کار‌ها انجام شود. برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس با موفقیت خوبی پیش رفت و با وجود بیماری کرونا این کار به خوبی پیش رفت که در قله آن، ارتباط زنده مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به اهمیت توجه به فضای مجازی اذعان داشت: اهمیت و ارزش فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است و هرچقدر زمان می‌گذرد از تاثیر این فضا بین اقشار مختلف بیشتر آشنا می‌شویم لذا در این حوزه باید به شدت فعال باشیم. در حال حاضر که راهیان نور تعطیل است باید اشکالات را شناسایی و برطرف کنیم تا با شکست کرونا و از سرگیری راهیان نور دیگر شاهد بروز مشکلی نباشیم. در حوزه هنر نیز باید فعالیت بیشتری داشته باشیم و رهبر انقلاب فرموده بودند که در حوزه قصه نویسی عقب هستیم لذا در این حوزه باید با جذب هنرمندان فعالیت خود را دوچندان کنیم.

دفاع مقدس سرمایه‌ای تمام‌نشدنی است

سخنران بعدی که در همایش یه ایراد سخن پرداخت، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، سرلشکر سلامی اظهار داشت: دفاع مقدس سرمایه‌ای تمام‌نشدنی است و انتقال آن حماسه‌ها، معارف، ارزش‌ها و رفتار‌ها از نسل قدیم به نسل جدید، مقوّم فرهنگ مقاومت در این جامعه است.

وی با بیان اینکه همواره نبرد برای استقلال در تنهایی و در اوج نابرابری اتفاق می‌افتد، گفت: دفاع مقدس شخصیت ملی ما را با مفهوم عزت، شرف و گوهر افتخار و روح آزادگی معرفی کرد؛ بنابراین جامعه‌ای که در راه استقلال می‌جنگد در تنهایی کار‌ها را پیش می‌برد.

فرمانده کل سپاه افزود: دفاع مقدس از این جنس بود و آغاز تصویر جدیدی از شخصیت و هویت و هندسه معنوی برای یک ملت بود که می‌خواهد آزاد، آگاه، مستقل، عزیز و مقتدر زندگی کند؛ پس دفاع مقدس صاحب یک میدان تأثیر و جاذبه برای همیشه است.

سرلشکر سلامی بیان کرد: هر ملتی ممکن است که یک بار برای همیشه زنده بماند و یک بار برای همیشه بمیرد و با خود او است که چگونه با حوادث روبه‌رو شود؛ لذا دفاع مقدس از یک جهت منشأ حیات ما است و یک حیات طیبه برای جامعه است؛ چراکه دشمن در آن دوران اراده کرده بود که ملت ما را به قتل برساند.

بازخوانی همایش سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ تاکید فرماندهان نیروهای مسلح بر مشارکت مردم در گسترش فرهنگ دفاع مقدس

وی با بیان اینکه اگر ملتی تسلیم شود به ندرت می‌تواند تجدید حیات کند و به مرگ روحانی دچار خواهد شد، عنوان کرد: دشمنان در دفاع مقدس به دنبال تسلیم شدن ایران اسلامی بودند؛ اما دفاع مقدس برای همیشه به ما عزت داد، تصور جهان را از ملت ایران واقعی کرد و عناصری برای ملت ما ساخت تا این هویت با آن عناصر شناخته شود.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: دفاع مقدس نقطه آغاز تعلیم ثبات قدم در میادین سخت و در قلب خطر بود و ما باید مقاومت را مشق می‌کردیم و در یک میدان سخت ظرفیت ایستادگی را ایجاد می‌کردیم.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: هیچ ملتی به خودی خودی مقاوم نمی‌شود؛ لذا برای قوی بودن باید با دشمنان بزرگ کشتی گرفت و در قلب نبرد ایستاد. بدون ایستادگی و ثبات قدم هیچ ملتی مقاوم نخواهد شد و جنگ، پرورشگاه ایمان و کشتدار باور ملت ایران بود.

دفاع مقدس ملت ایران را عزیز کرد

وی گفت: کینه دشمنان از انقلاب، ملت ایران را وارد کارزار دفاع مقدس کرد که آن دوران، ملت را عزیز کرد و نشان داد که جهاد و اسلام منشأ حیات ما است و وقتی ملت ما لباس جهاد را به تن کرد، خداوند متعال نیز لباس عزت را تن ملت ایران کرد.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: نگاه توحیدی به قدرت در دفاع مقدس جلوه یافت و امام راحل به‌عنوان پیشوا، ملت ایران را از نیل عبور داد. کارکرد، ولی فقیه همین است که با حکمت و تدبیر الهی بار‌ها و بار‌ها ملت را از نیل سختی‌ها در حالی که دشمن از پشت سر حمله می‌کرد، نجات داد؛ این تأثیر دفاع مقدس است که نباید متوقف شود.

سردار سلامی اظهار داشت: اگر دفاع مقدس نبود، ما در نبرد‌های بزرگ بعدی که مقیاس‌های بزرگتر از آن دوران داشتند، دچار مشکل می‌شدیم. قدرت ما بعد از دفاع مقدس از آن دوران الهام و معنا گرفت. دفاع مقدس، مقاومت را با باور ملت ایران عجین کرد و ترس از قدرت‌های جهان ریخت؛ ما متوجه شدیم که اگر تمام قدرت‌ها مقابل ما باشند، اما اگر پشت ولایت باشیم، هرگز شکست نخواهیم خورد.

وی تصریح کرد: ملت‌ها در باور‌های خود شکست می‌خورند و تمام پیروزی‌ها متعلق به ذهن و قلبی هستند و ملتی که باورش را قبول داشته باشد، شکست‌ناپذیر است.

در گام دوم انقلاب در ابعاد سیاسی و اقتصادی درحال جنگیدن هستیم

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری دیگر مهمان همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بود که با اشاره به اینکه بخش بسیار زیادی از عزت و اقتدار امروز کشور را مدیون دفاع مقدس هستیم، اظهار داشت: ما هنوز یک بُعد از انقلاب اسلامی را به دنیا نشان داده‌ایم که همان مقاومت و ایستادگی است و همه عزت و اقتدار ایران اسلامی نشأت گرفته از این یک بُعد است. اوج این اقتدار را در شهادت حاج قاسم می‌بینیم که چگونه ایشان که یک الگو در منطقه و جهان بود و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله (عج) ادامه داد: حاج قاسم هم هرچه که داشت از دفاع مقدس داشت؛ ایشان یک جهادگر بود که بعد از دفاع مقدس آموخته‌های خود از آن دوران را به نسل‌های بعدی انتقال داد؛ البته که حاج قاسم با توجه به مسئولیتی که داشت، توانست به خوبی نهضت مقاومت را در بین مسلمان و آزادگان جهان گسترش دهد.

سرلشکر جعفری افزود: حاج قاسم محبوب دل همه آزادگان است و از آنجا که حاج قاسم هرچه داشت از دفاع مقدس داشت، وظیفه امروز ما نشر و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس به بهترین نحو ممکن است تا ابعاد دیگر دفاع مقدس را برجسته و به جهان معرفی کنیم.

بازخوانی همایش سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ تاکید فرماندهان نیروهای مسلح بر مشارکت مردم در گسترش فرهنگ دفاع مقدس

وی با تأکید بر اینکه ما باید بیشتر به نقش مردم در دوران دفاع مقدس بپردازیم، افزود: امروز باید ببینیم که کدام‌یک از مؤلفه‌های دفاع مقدس به درد جامعه می‌خورد و باید آن مؤلفه را بررسی کنیم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله (عج) گفت: یکی از ویژگی‌های مهم دفاع مقدس مردم‌محور بودن آن بود. جنگ ما اعتقادی بود و اگر جوانان ما اعتقاد نداشتند، معلوم نبود که سرنوشت جنگ به کجا برسد؛ این ویژگی‌ها بود که دفاع ما را دفاع مقدس کرد و نابرابری جنگ با ورود مردم به عرصه جبران شد.

سرلشکر جعفری بیان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم به کمک نیرو‌های مسلح آمدند و در اکثر جنگ‌های رخ داده در منطقه، یک طرف مردم بودند؛ لذا ویژگی مردمی بودن که پیروزی‌ها را رقم زد، باید بیشتر مورد توجه افراد قرار گیرد که اتفاقاً این ویژگی امروز به شدت به درد ما می‌خورد.

وی اظهار داشت: در گام دوم انقلاب در ابعاد سیاسی و اقتصادی درحال جنگیدن هستیم و نقش مردم باید در این عرصه معلوم شود؛ همچنین هنوز مردم به معنای واقعی وارد عرصه جنگ نرم نشده‌اند و تا خود مردم به صحنه نیایند، پیروزی در جنگ نرم حاصل نخواهد شد.

دفاع مقدس یک ذخیره بزرگ برای کشور است

در این همایش سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی نیز سخنرانی کرد؛ وی با بیان اینکه ابعاد و اثرات دفاع مقدس، داخلی و خارجی است، افزود: دفاع مقدس یک ذخیره بزرگ برای کشور است. ما در جنگ تحمیلی در ظاهر امر متحمل خسارت‌هایی شدیم، اما حضرت امام (ره) فرمودند که جنگ از نعمت‌های الهی است.

فرمانده ناجا در تبیین فرمایش امام خمینی (ره) گفت: ما در دفاع مقدس آبدیده و آماده شدیم و اگر تجربه دفاع مقدس را نداشتیم، نمی‌توانستیم با فتنه‌های این دوران مقابله کنیم.

سردار اشتری ادامه داد: امروز آمریکا، اسرائیل و انگلیس به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اقداماتی علیه ما انجام می‌دهند، اما ما با روحیه جهادی برگرفته از دفاع مقدس در مقابل آن‌ها ایستادگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با روحیه جهادی رشد و پیشرفت کردیم و اقدامات خوبی در عرصه‌های مختلف صورت گرفته است، عنوان کرد: امروز با روحیه جهادی در حوزه‌های پزشکی، دفاعی و هسته‌ای سربلند شده‌ایم.

بازخوانی همایش سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ تاکید فرماندهان نیروهای مسلح بر مشارکت مردم در گسترش فرهنگ دفاع مقدس

فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: جوانان ما امروز با تأسی از شهیدان سلیمانی، خرازی، همت و دیگر شهدا در مسیر مقاومت قدم می‌گذارند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یک چشمه خروشان و ذخیره بزرگ است که هرچه از آن برداشت کنیم، نه‌تن‌ها کم‌نمی‌شود، بلکه ابعاد دیگری از آن نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه هرچقدر به دفاع مقدس و ارزش‌های دفاع مقدس در ابعاد مختلف بپردازیم، کشورمان را بیمه کرده‌ایم، افزود: امروز دشمنان در حوزه‌های مختلف به افکار جوانان ما هجوم آورده‌اند و اگر بخواهیم در برابر این همه هجمه، مقابله کنیم، باید به دفاع مقدس تکیه کنیم.

فرمانده ناجا تأکید کرد: امروز باید همه نیرو‌ها و مسئولان اعم از وزرا، ائمه جمعه و معلمان در کنار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار بگیرند و فرهنگ دفاع مقدس را بین جوانان گسترش دهند.

شبکه‌های اجتماعی ابزاری برای تغییر الگوی سبک زندگی 

از دیگر مهمانان این همایس سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بود که با اشاره به اینکه کشورمان در دوران ترامپ شاهد بیشترین شدت و دامنه درگیری بوده است، افزود: ترامپ فکر می‌کرد که می‌تواند در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را تحت تأثیر قرار دهد؛ از همین رو شروع به خط و نشان کشیدن و رجزخوانی کرد و گفت که انقلاب اسلامی ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ترامپ و راهبرد فشار حداکثری به پایان خود رسیده‌اند، گفت: راهبرد فشار حداکثری در واقع یک جنگ ترکیبی و دارای چندین مؤلفه است؛ مولفه اول جنگ اقتصادی است که در این راستا، اقداماتی در راستای گشودن یک جبهه جنگ مدرن اقتصادی علیه ایران شکل گرفت و در سطح وسیعی برای آن برنامه‌ریزی شد.

سردار جلالی اضافه کرد: مؤلفه دیگر جنگ مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه است. در این نوع جنگ، شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه به‌عنوان ابزاری برای تحت تأثیر قرار دادن سبک و الگوی زندگی و باور‌های مردم استفاده می‌شوند.

بازخوانی همایش سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ تاکید فرماندهان نیروهای مسلح بر مشارکت مردم در گسترش فرهنگ دفاع مقدس

وی با بیان اینکه پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکایی (ام کیو ۴)، دشمن به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران پی برد، تصریح کرد: این اقدام تمام راهبرد‌های دشمن علیه ایران را نقش بر آب کرد و گزینه نظامی آمریکا علیه ایران را منتفی ساخت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره اینکه یکی از دستاورد‌های دفاع مقدس خبرگی در جنگ است، گفت: حمله نظامی ایران به عین‌الاسد یک اقدام بی‌سابقه بود؛ چون هنوز هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که پس از جنگ جهانی دوم به پایگاه‌های نظامی آمریکا حمله کرده باشد. در واقع آمریکایی‌ها پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی خود و حمله موشکی ایران به عین‌الاسد درس بزرگی گرفتند و ما اراده قاطع خود در برخورد با تهدیدات و حملات نظامی را به دشمنان نشان دادیم.

سردار جلالی با اشاره به تشییع باشکوه و بی‌نظیر پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: این تشییع باشکوه در واقع خود نمادی از قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و خنثی‌کننده بخش بزرگی از تهدیدات علیه ملت ایران است.

لزوم توجه به ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دوران دفاع مقدس

همچنین در این همایش سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه باید ایرادات و اشکالات کارهایمان مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: ما باید نگاه به پشت سر داشته باشیم، اما نباید در گذشته بمانیم و از گذشته فقط باید درس بگیریم و بیاموزیم. در این همایش دو روزه بگوییم در آینده باید چه کار کنیم و ایرادات و اشکالات را رفع کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه هنوز در مورد موضوع دفاع مقدس در خط مقدم گیر کرده‌ایم و فقط آنجا را بیان می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در مورد حاج قاسم سلیمانی نیز همین طور است؛ چیزی که از حاج قاسم و مقاومت می‌گوییم فقط از نبرد است و به فعالیت‌های این فرمانده بزرگ در ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... نپرداخته‌ایم.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه بیشتر به مسائل احساسی دفاع مقدس پرداخته‌ایم، گفت: احساسات مهم است، اما به مسئله عقلانیت در دفاع مقدس نپرداخته‌ایم؛ به موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دفاع مقدس نپرداخته‌ایم؛ در انعکاس دفاع مقدس از خط مقدم بیرون نیامدیم حتی به مراکز شهر‌ها هم نرسیده‌ایم.

بازخوانی همایش سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ تاکید فرماندهان نیروهای مسلح بر مشارکت مردم در گسترش فرهنگ دفاع مقدس

وی با بیان اینکه بسیج و سپاه متولد دوران هشت سال دفاع مقدس هستند، گفت: ارتش در دفاع مقدس متحول شد؛ هنر و پزشکی ما نیز در این دوران متحول شدند؛ الگوی سازندگی ما نیز در دفاع مقدس ساخته شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: مگر نگفته‌اند که مساجد سنگر بوده‌اند، بنابراین چرا نتوانسته‌ایم فعالیت مساجد را خوب نشان دهیم؟

سردار کارگر تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رو به جلو حرکت کرده و رضایتمندی فرمانده معظم کل قوا و ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس را کسب کرده است؛ امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس هستیم و همانطور که در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتیم به قدر ۲۰ سال کار کرده‌ایم؛ اما به قدر ۵۰ سال کار مانده است و هرچه که به جلو می‌رویم، ابعاد جدیدی از دفاع مقدس رو به ما باز می‌شود.

وی که در حضور فرمانده نیروی انتظامی سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه باید بررسی کنیم که در دفاع مقدس در موضوع انتظامی چه کرده‌ایم، یادآور شد: از نیروی انتظامی باید تشکر کنم؛ امیدواریم امسال وضعیت طوری شود که از راهیان نور بهره‌مند شویم.

رونمایی از محصولات فرهنگی در همایش مدیران بنیاد

بر اساس این گزارش در این همایش دو روزه از ۳۰۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، ۲۰۰ عنوان کتاب صوتی با موضوع دفاع مقدس، تصویرتالار شهدا (آینه) مرکز فرهنگی و دفاع مقدس یزد، جلد اول کتاب هوالحبیب، ۱۰ موشن گرافیک عملیات‌های دفاع مقدس، ربات جستجوگر دفاع مقدس در پیام رسان‌های بومی و بسته کمک آموزشی حاوی ۱۶۰ محتوای دیجیتال ویژه اساتید درس دو واحدی دفاع مقدس و سامانه جامع اسناد دفاع مقدس رونمایی شد.

بازخوانی همایش سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ تاکید فرماندهان نیروهای مسلح بر مشارکت مردم در گسترش فرهنگ دفاع مقدس

همچنین در این همایش، با اهدای تابلویی منقش به تصویر شهید حسن باقری به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، اهدای نشان خادم الهشدا به رئیس سازمان پدافندغیر عامل و فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله (عج) تجلیل به آمد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار