رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان:

لازمه توسعه اقتصادی، عمل به مبانی بیانیه گام دوم انقلاب است

غلامرضا حسن‌پور گفت: هدف اصلی برپایی تمدن نوین اسلامی است و پیش‌نیازهای اقتصادی این مهم تنها با در نظر گرفتن و عمل کردن مبتنی بر مبانی بیانیه گام دوم انقلاب محقق می‌شود.
کد خبر: ۴۳۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ - 20January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «غلامرضا حسن‌پور» رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان در نشست سالانه هیئت‌های اندیشه‌ورز بسیج اصناف که باهدف بررسی راهکارهای مبارزه با انحصارگری و مافیای اقتصادی، در محل مجتمع فرهنگی آموزشی امامت مشهد برگزار شده بود، با تأکید بر لزوم تدوین برنامه‌ها براساس سند چشم‌انداز بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: هدف اصلی برپایی تمدن نوین اسلامی است و پیش‌نیازهای اقتصادی این مهم تنها با در نظر گرفتن و عمل کردن مبتنی بر مبانی بیانیه گام دوم انقلاب محقق می‌شود.

وی افزود: بدون شک یکی از اساسی‌ترین راهکارهای مبارزه با انحصارطلبی‌هایی که در حوزه اقتصاد کشور صورت می‌گیرد، دخالت دادن مردم به‌طور گسترده هم در مقام عامل و هم در مقام ناظر است و در این ‌باره راهکارهای مفهومی و عملیاتی دقیقی هم وجود دارد که پس از تصویب در نشست دو روزه هیئات اندیشه‌ورز بسیج اصناف، به کارگروه‌های مطالعاتی مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان با ابراز گلایه از بی‌توجهی مسئولان به ظرفیت‌های بسیجیان اصناف خاطرنشان کرد: متأسفانه در برنامه‌های توسعه تاکنون هیچ توجهی به اصناف نشده و این قشر عظیم که به فرموده امام راحل بازوان قدرتمند نظام هستند مورد غفلت قرار گرفته‌اند که البته امیدواریم که به توفیق الهی و بصیرت مردم، برای اجرای برنامه هفتم توسعه، دولت جوان و انقلابی سکان اجرای مفاد را به دست بگیرد.

حسن‌پور عملکرد بسیج اصناف را در مبارزه با ویروس کرونا «درخشان» توصیف کرد و گفت: در ماه‌های اخیر که کرونا بر سر اقتصاد این کشور سایه افکنده است، بسیج اصناف با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها و مدیریتی راهبردی، به توفیق الهی تهدید را به فرصت تبدیل و در سال ۹۹ کارنامه درخشانی ارائه نمود.

وی تصریح کرد: بسیج اصناف به همه انحصارگران در بخش‌های اقتصادی اعلام می‎کند که از فکر انحصار و فشار بر مردم دست‌بردارند زیرا در غیر این صورت همانند مبحث ماسک و اکسیژن، بسیج اصناف با به‌کارگیری سرمایه‌گذاران و صنعتگران انحصار را در همه ابعاد خواهد شکست و مردم را از این مافیای اقتصادی نجات خواهد داد.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان در انتها ضمن ابراز امیدواری از احیای اقتصاد و رونق تولید در ایام باقیمانده از سال جاری ابراز داشت: تولید پارچه چادر مشکی در سال جهش تولید یکی از اهداف اقتصادی-فرهنگی ما بود که در دستور کار قرار گرفت و ۱۵ بهمن امسال مصادف به میلاد حضرت زهرا (س) و در ایام‌الله دهه فجر، اولین محصول کارخانه «نای زرین خوانسار» با پشتیبانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها