حواشی تحلیف بایدن؛ حضور گسترده نیروهای امنیتی در اطراف کاخ سفید و کنگره

واشنگتن همزمان با روز برگزاری مراسم تحلیف بایدن به شهری جنگی تبدیل شده و وضعیت امنیتی در شهر‌های مختلف آمریکا تشدید شده است.
کد خبر: ۴۳۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ - 20January 2021

حواشی تحلیف بایدن؛ حضور گسترده نیروهای امنیتی در اطراف کاخ سفید و کنگرهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در حالی که کمتر از ۱۲ ساعت تا زمان برگزاری پنجاه و نهمین مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا برای ورود چهل

و ششمین رییس جمهور این کشور به کاخ سفید زمان باقی مانده، واشنگتن، پایتخت آمریکا به شهر جنگی تبدیل شده است و سراسر آمریکا در اضطراب خشونت و ناامنی به سر می‌برند.

به گزارش «واشنگتن پست، دالاس نیوز و ان بی سی»، ترس و نگرانی از ناامنی و بروز شورش در روز تحلیف «جو بایدن»، سراسر آمریکا را در بر گرفته است و واشنگتن را می‌توان در قالب این کلمات توصیف کرد؛ امنیت شدید، جمعیت انگشت شمار مردم، حضور گسترده نیرو‌های نظامی، سایه کرونا، شهر جنگی.

پایتخت آمریکا امروز و همزمان با برگزاری مرایم تحلیف چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا، زیر سایه نگرانی از بروز مجدد شورش مانند آنچه که در ۶ ژانویه (۱۷ دی) رخ داد، شاهد تدابیر گسترده و شدید امنیتی است.

شمار مهمانان مراسم تحلیف بایدن برخلاف مراسم تحلیف «باراک اوباما» که بایدن سمت معاون وی را برعهده داشت، به جای یک میلیون نفر، چند ده هزار نفر خواهد بود.

بایدن ۷۸ ساله و کامالا هریس ۵۶ ساله، معاونش امروز در حالی سوگند می‌خورند که از شهروندان آمریکایی در سراسر این کشور خواسته شده در خانه بمانند.

پایتخت نشینان نیز برای تماشای مراسم تحلیف از تلویزیون ترغیب می‌شوند. مراکز خرید در واشنگتن تعطیل شدند؛ پل‌های متعددی در واشنگتن بسته شدند.

۲۵ هزار نیروی گارد ملی، سه برابر بیش از حد معمول نیرو‌های لازم در مراسم تحلیف، در خیابان‌های مختلف پایتخت آمریکا مستقر شده اند؛ ایستگاه‌های مترو بسته شده اند. خیابان‌های منتهی به «کپیتال هیل» مسدود شده اند.

«کپیتال هیل»، به دلیل استقرار سربازان و کامیون‌های دارای استتار به قلعه‌ای تسخیر ناپذیر تبدیل شده است. تردد در واشنگتن تقریبا ناممکن شده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار