در نشست «شهید سلیمانی؛ سردار مقاومت، صلح و اتحاد امت اسلامی» مطرح شد؛

«حاج قاسم» جان خود را فدای امنیت امت اسلامی کرد/ شهید سلیمانی به «وحدت» اعتقاد قلبی داشت

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حاج قاسم دشمن شناس بود، چون اهل تفکر و نظر بود، دشمن را خوب می‌شناخت و به همین خاطر مرزبندی‌ها را خوب تشخیص می‌داد.
کد خبر: ۴۳۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ - 20January 2021

حاج قاسم جان خود را فدای امنیت امت اسلامی کرد/ شهید سلیمانی به وحدت اعتقاد قلبی داشتبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، نشست «شهید سلیمانی؛ سردار مقاومت، صلح و اتحاد امت اسلامی» عصر امروز (چهارشنبه) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از علمای اهل تسنن به همت معاونت فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام شهریاری ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جهان اسلام به‌ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه چهار مولفه اساسی را در تعریف مفهوم امت واحده باید مد نظر قرار دهیم، اظهار داشت: اولین مولفه‌ای که به‌واسطه آن می توان به امت واحده دست پیدا کرد، پرهیز از تفرقه در جهان اسلام است؛ مولفه‌ای که استکبار جهانی به سرکردگی غربی‌ها به‌ویژه آمریکا و انگلیس به جد پیگیری می‌کنند تا بین امت اسلامی تفرقه ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی جنگ در جوامع اسلامی از اهداف مهم جهان استکبار برای ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی است، گفت: جنگ ایران و عراق یکی از این جنگ‌هایی بود که استکبار راه اندازی کرد تا جان و مال جوامع اسلامی صرف اهداف تفرقه افکنانه خود بکند.

حجت‌الاسلام شهریاری بیان داشت: استکبار جهانی افرادی که در جهان اسلام وحدت‌گرا هستند را شناسایی و ترور می‌کنند؛ شهید سلیمانی نیز یکی از این افراد تاثیرگذار در حوزه وحدت بود. با توجه به اینکه سردار صلح و مقاومت ما در جنگ ایران و عراق و مبارزه با داعش در عراق سوریه موفق بود، توسط استکبار جهانی به شهادت رسید.

وی گفت: حاج قاسم دشمن شناس بود، چون اهل تفکر و نظر بود، دشمن را خوب می شناخت و به همین خاطر مرزبندی‌ها را خوب تشخیص می داد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همکاری و هم افزایی امت اسلامی را در دستیابی به امت واحده اسلامی مهم دانست و گفت: بعد از عدالت بزرگترین ارزشی که اسلام برای مسلمانان در نظر گرفته، امنیت است. حاج قاسم جانش را فدای امنیت امت اسلامی کرد.

در ادامه نشست مولوی محمد اسحاق مدنی نیز با طرح این سوال که سپهبد شهید سلیمانی چگونه سردار محبوب دلها شد، اظهار داشت: طبق آیات الهی هر بنده‌ای که عملش صالح باشد، خداوند محبت و دوستی ملت را در دل او قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تواضع و فروتنی حاج قاسم غیر قابل وصف است، گفت: شهید سلیمانی به وحدت اعتقاد قلبی داشت؛ بر همین اساس هم مورد احترام تمام فرق اسلامی بود.

در ادامه این نشست حسین اکبری کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه تنها مانع آمریکایی‌ها برای تسط بر منطقه خاورمیانه مقاومت اسلامی و وحدت امت اسلامی است، تصریح کرد: اندیشه وحدت اسلامی که حاج قاسم به تاسی از اندیشه امام راحل و تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری دنبال می‌کرد، آمریکایی‌ها در عراق شکست داد. 

وی گفت: آمریکایی‌ها پروژه ایجاد تفرقه را در جهان اسلام مدیریت می‌کنند تا بر جهان اسلام غلبه کنند؛ اما مقاومت اسلامی هیچ وقت این اجازه را به آنها نخواهد داد. رمز پیروزی محور مقاومت در برابر استکبار جهانی وحدت امت اسلامی است. 

اکبری ادامه داد: اگر تاریخ 200 سال قبل کشورمان را مطالعه کنیم می‌بینیم که ما ایرانی‌ها چقدر تحقیر شدیم؛ ما در جنگ جهانی اول با وجود اینکه بی طرف بودیم نزدیک به نه میلیون نفر از ملت مظلوم ما کشته شدند، در جنگ جهانی دوم چه بلاهایی که سر ملت ما نیاوردند، ما در آن دوران عزت خود را از دست داده بودیم، اما انقلاب این عزت را دوباره به ما ایرانی ها بازگرداند. 

وی در پایان با بیان اینکه حاج قاسم افتخار جهان اسلام است، گفت: جهان اسلام در طول سال‌های اخیر به وحدت مطلوب دست پیدا کرده است، امیدواریم این وحدت تداوم داشته باشد. 

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار