سیری بر زندگی‌نامه شهید «علی پرویزی»

شهید «علی پرویزی» با شروع جنگ تحمیلی نیز در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شد و سرانجام پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی در تاریخ 4 اسفندماه 1362 در عملیات خیبر به آرزوی خود که همانا شهادت در راه خدا بود، رسید.
کد خبر: ۴۳۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ - 21January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «علی پرویزی» به عنوان یک ورزشکار از شهرستان اسکو واقع در آذربایجان‌شرقی کفن پوشیده و در پیروزی انقلاب اسلامی ایفای نقش کرد و با شروع جنگ تحمیلی نیز در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شد و سرانجام پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی در تاریخ 4 اسفندماه 1362 در عملیات خیبر به آرزوی خود که همانا شهادت در راه خدا بود، رسید.
 
زندگی‌نامه شهید:

شهید «علی پرویزی» در 24 آذرماه 1344 در روستای باویل از توابع شهرستان اسکو، متولد شد. برادر بزرگتر و دو خواهرش شغل شریف معلمی را برعهده داشتند. یکی دیگر از برادرانش در سپاه پاسداران و دیگری در کارخانه تراکتورسازی شاغل بودند.
 
او در آغوش خانواده‌ای صالح و اهل فرهنگ و دین بزرگ شد و از کودکی با تعلیم پدرش با قرآن مأنوس شد. با شروع نهضت ملت ایران به رهبری خمینی کبیر (ره) علیه شاه، او نیز دین خود را در حد توان جهت پیروزی انقلاب ادا کرد؛ به طوری ‌که کفن پوشیده بود و علیه رژیم شاه شعار ‌می‌داد. 
 
این شهید بزرگوار به پیاده‌روی و‌ شکار علاقه‌مند بود و رشته فوتبال را از همان دوران کودکی پیگیری می‌کرد و حضور فعالی در تیم‌ها داشت. وی تحصیلات خود را تا مقطع راهنمایی را در اسکو به اتمام رساند و دانش‌آموز مقطع دبیرستان بود که وارد جبهه شد. او همواره به دوستان و آشنایان خود می‌گفت که تیر از پیشانی من خواهد گذشت. 
 
شهید پرویزی آخرین باری که جهت مرخصی به منزل آمد، به خانواده‌اش گفت «مهدی باکری» به ما گفته از خانواده‌های‌تان حلالیت بطلبید چرا که در عملیات مجنون سالم بر نمی‌گردیم. او که همواره به مادرش می‌گفت من را دعا کن تا شهید شوم به عنوان تک‌تیرانداز، آرپی‌چی ‌زن و خط شکن تا لحظه شهادت ایفای نقش کرد.
 
این شهید والامقام سر انجام در تاریخ چهارم اسفندماه 1362 پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی در عملیات خیبر به آرزوی حسینی خود که همانا شهادت در راه خداوند بود، رسید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها