جانشین نیروی انتظامی:

شهیدان رئیسعلی دلواری و نادر مهدوی نماد مرزبانی هستند

سردار «قاسم رضایی» گفت: شهیدانی چون رئیسعلی دلواری، نادر مهدوی و همرزمانش که در مقابله با استعمار و استکبار حماسه آفریدند نماد مرزبانی محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۴۳۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸ - 21January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، سردار «قاسم رضایی» جانشین نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر نماد مرزبانی در کشور است، اظهار داشت: شهیدانی چون رئیسعلی دلواری، نادر مهدوی و همرزمانش که در مقابله با استعمار و استکبار حماسه آفریدند نماد مرزبانی محسوب می‌شوند.

وی از نگاه انقلابی این نیرو برای انجام مأموریت‌ها خبر داد و گفت: همه رزمندگان نیروی انتظامی اعم از سربازان، درجه‌داران، افسران با روحیه انقلابی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع و مرزبانی می‌کنند.

وی جایگاه استان بوشهر در عرصه وجود تأسیسات مهم استراتژیک در کشور را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: استان بوشهر با این همه ظرفیت و جایگاه، مشکلاتی در عرصه قاچاق کالا دارد که خوشبختانه با اشراف اطلاعاتی و تسلط در اجرا از سوی نیروی انتظامی و مرزبانی این مهم مدیریت می‌شود.

سردار قاسم رضایی از افزایش کشفیات قاچاق کالا در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: کشفیات قاچاق در حوزه مرز 29 درصد و در حوزه انتظامی 60 درصد در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان بوشهر افزایش دارد.

جانشین ناجا با بیان اینکه افزایش کشفیات قاچاق که مخل امنیت اقتصادی هستند شامل کالاهای خروجی و  ورودی  است،افزود: در قاچاق کالا شاهد تحرکات هدفمند هستیم که مشابه آن در سراسر کشور وجود دارد.

وی به اشاره به مقابله با قاچاق مواد مخدر در کشور خاطر نشان کرد: امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل کشفیات مواد مخدر بیش از 30 درصد افزایش دارد که نشان هدف‌گذاری جدی در سطح کشور است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور از کاهش تصادفات در استان‌ها خبر داد و گفت: در 10 ماه امسال شاهد کاهش تصادفات خودرویی در کشور هستیم و در حوزه مقابله با سرقت که دغدغه جدی مردم است اقدامات قابل توجهی شده است.

سردار رضایی با بیان اینکه در بخشی از حوزه‌ها زیرساخت‌های خوبی تعریف نشده است افزود: اگر سرقت منزل و خودرو که صورت می‌گیرد خلاء پیوست امنیتی انتظامی در این عرصه وجود دارد که در این راستا باید قوانین و مقررات تعریف شود و اکنون دولت و مجلس یازدهم این مهم را در دستور کار قرار داده است.

وی پیوست امنیتی انتظامی برای واحدهای مسکونی و خودرو برای مقابله با سرقت را مورد تأکید قرار داد و  اظهار کرد: انتظار است دولت و مجلس دغدغه نیروی انتظامی به عنوان متولی آرامش جامعه دنبال و پیگیری کند و در این راستا واحدهای مسکونی و خودرو  باید پیوست امنیتی انتظامی داشته باشد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه سرقت خودرو با فراهم بودن بستر آن در چند ثانیه انجام می‌شود تأکید کرد: صنعت خودرو سازی باید نسبت به پیوست امنیتی انتظامی خودروها توجه ویژه کند و در کنار آن صاحبان اموال باید قوانین و مقررات رعایت کنند چراکه بی‌توجهی به این مهم، به امنیت جامعه خدشه وارد می‌شود.

سردار رضایی با تأکید بر توجه به قوانین بازدارنده گفت: باید قوانین بازدارنده باشد وقتی سارقی برای چندمین  بار دستگیر می‌شود نشان از خلاء و ضعف قانونی است که باید قوانین ومقررات و اجرای آن بازدارنده باشد و تا این نوع جرایم  تکرار نشود.

وی با بیان اینکه برای برخی از مجرمان جرم، بازداشت و زندان برای آنان عادی شده است تصریح کرد: باید در این عرصه  قانون بررسی مجدد، بازنگری و مدیریت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار