نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان:

آلودگی تهاجم فرهنگی بدتر و خطرناک تر از ویروس منحوس کرونا است

آیت الله «محسن اراکی» گفت: آلودگی تهاجم فرهنگی بدتر و خطرناک‌تر از ویروس منحوس کرونا است چراکه یک اقدام ضدفرهنگی می‌تواند یک منطقه و یک جامعه را آلوده کند
کد خبر: ۴۳۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱ - 21January 2021

آلودگی تهاجم فرهنگی بدتر و خطرناک تر از ویروس منحوس کرونا است

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، آیت الله «محسن اراکی» نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در آیین گرامیداشت شصت و سومین سالگرد ارتحال کربلایی کاظم ساروقی و یادواره شهدای شهر ساروق گفت: امام خمینی (ره) با تشکیل انقلاب اسلامی قانون خداوند و نظام الهی را در جامعه حاکم کرد و وقتی انقلاب اسلامی روی کار آمد با جاری شدن قوانین الهی بر جامعه شاهد یک حرکت و جهش بودیم و امروز داشته‌ها و دستاورد‌های که داریم برگرفته از جاری شدن قوانین خداوند بر جامعه است.

اراکی اظهار کرد: سیره و زندگی کربلایی کاظم ساروقی درس‌های فراوانی دارد که امروز تبیین این درس‌های مهم از نیاز‌های مهم جامعه محسوب می‌شود و لذا اینگونه برنامه‌ها بسیار اهمیت دارد و می‌تواند موجب خیرات و برکات زیادی برای جامعه باشد.

وی ادامه داد: آن چیزی که امروز از کربلایی کاظم ساروقی باید یاد بگیریم به قرآن عمل کردن و توجه به آیات عظیم قرآن است که اهمیت زیادی دارد و باید در همه ابعاد زندگی ما آیات قرآن نمود عملیاتی داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: دیگر از درس‌های مهم سیره کربلایی کاظم ساروقی توجه به زکات و مال حلال است چراکه زکات انسان را رشد و تکامل می‌بخشد و زکات یکی از شاخصه‌های مهم سیره کربلایی کاظم ساروقی است.

وی اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بار‌ها تاکید کرده که اگر می‌خواهید مالتان رشد پیدا کند به زکات اهمیت دهید و در واقع توجه به زکات علاوه بر اینکه مال انسان را رشد می‌دهد موجب تطهیر و رشد خود انسان نیز می‌شود که این در نهایت جامعه را تطهیر می‌دهد و جامعه به رشد عجیبی می‌رسد.

اراکی افزود: کربلایی کاظم ساروقی به معنای واقعی کلمه تطهیر بود و این طهارت از مال حلال او بود و بار‌ها از بزرگان دینی شنیدیم که دلیل مهم کراماتی که خداوند متعال به کربلایی کاظم ساروقی عنایت کردند از مال حلال بوده و این مسئله باید درس بزرگی برای ما باشد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: کربلایی کاظم ساروقی اهمیت زیادی به زکات میداد و در واقع کربلایی کاظم ساروقی تسلیم واقعی فرمان الهی بود و این چنین بود که خداوند متعال عنایات ویژه به ایشان داشت و رشد عجیبی پیدا کرد.

وی گفت: در طول تاریخ بار‌ها شاهد بودیم که بسیاری از کرامات و عنایات ویژه خداوند به روستایی‌های درس نخوانده عطا شده و مهمترین آن‌ها توجه به مال حلال و اهمیت دادن به زکات بوده و امروز ما باید به این مسئله توجه زیادی داشته باشیم.

اراکی بیان کرد: دشمن می‌خواهد جامعه ما پاک نباشد تا رشد پیدا نکند و لذا از هر طریقی به دنبال ضربه زدن برای آلوده شدن جامعه می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری از چندین سال گذشته بر مقابله و مقاومت با شبیخون فرهنگی تاکید دارند این یک مسئله راهبردی است که باید اهمیت دهیم چراکه دشمن با شبیخون فرهنگی به دنبال آلوده سازی جامعه است.

وی بیان کرد: آلودگی تهاجم فرهنگی بدتر و خطرناک‌تر از ویروس منحوس کرونا است چراکه یک اقدام ضدفرهنگی می‌تواند یک منطقه و یک جامعه را آلوده کند و لذا دشمن می‌داند اگر تهاجم فرهنگی فراگیر شود جامعه اسلامی ضربه می‌خورد و لذا باید هوشیار باشیم و آگاهانه عمل کنیم.

اراکی اظهار کرد: اسلام ناب محمدی (ص) برای پاک شدن و تطهیر است که اگر به خوبی در جامعه مکتب اسلام ناب طنین انداز شود شاهد معجزه خواهیم بود و لذا باید در همه ابعاد به این مسئله توجه داشته باشیم.

وی یادآور شد: آیات قرآن همچون چشمه‌ای جوشان برای تطهیر افراد و جامعه هستند و انقلاب اسلامی یک چشمه جوشان بود که آثار و برکات آن به خوبی به جوامع زیادی منتقل شده و امروز بشریت از وجود انقلاب اسلامی بهره‌مند شده و لذا باید قدر بدانیم و از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

اراکی خاطرنشان کرد: امروز دشمن به دنبال ضربه زدن به چشمه جوشان اسلام ناب محمدی و خیمه انقلاب اسلامی است و لذا می‌طلبد نسبت به شگرد‌ها و توطئه‌های دشمنان آگاه باشیم و هوشیارانه عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار