فرستاده سازمان ملل: پیش‌بینی درباره رفتار بایدن در مورد سوریه زود است

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درباره رویکرد احتمالی دولت جدید آمریکا در مورد این کشور عربی ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که موفقیت پرونده کمیته قانون اساسی سوریه در گفت‌وگوهای آتی مهم است.
کد خبر: ۴۳۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ - 22January 2021

فرستاده سازمان ملل: پیش‌بینی درباره رفتار بایدن در مورد سوریه زود استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «گیر پدرسون»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشستی با محوریت تحولات سوریه، درباره تغییرات در کاخ سفید گفت که سخن گفتن در این ارتباط هنوز زود است.

وی جمعه به هنگام ارائه گزارشی از این تحولات به سازمان ملل گفت: «هنوز سخن گفتن درباره پیش‌بینی‌های من درباره دولت بایدن و رفتار آن با موضوع سوریه زود است».

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری این هفته رسماً بعد از مراسم تحلیف، دولت را از «دونالد ترامپ»، رقیب شکست‌خورده جمهوری‌خواه خود تحویل گرفت و رئیس جمهور آمریکا شد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه درباره کمیته بررسی قانون اساسی سوریه هم گفت که موفقیت این کمیته برای اینکه بابی برای اعتمادسازی بین طرف‌های سوری به منظور دست‌یابی به راه حل سیاسی بگشاید، ضروری و مهم است.

وی گفت که به‌زودی دیداری با رؤسای هیأت‌های سوری مشارکت کننده در مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه خواهد داشت.

گیر پدرسن درباره مذاکرات با دولت سوریه در ارتباط با پرونده افراد مفقود نیز گفت که به رغم گفت‌وگوها در این مورد هنوز پیشرفتی حاصل نشده است.

قرار است دور پنجم این گفت‌وگوها در ماه ژانویه (ماه میلادی جاری) برگزار شود و تمرکزها در این نشست بر روی اصول قانون اساسی سوریه خواهد بود اما جدول زمانی مشخصی برای پایان این نشست‌ها وجود ندارد. قانون اساسی فعلی سوریه متعلق به سال ۲۰۱۲ است که دولت سوریه پس آغاز اعتراضات در واکنش به خواست مخالفان، اقدام به ارائه آن کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها