تحلیلگر عراقی:

رسانه‌های سعودی آشکارا خواستار ریختن خون عراقی‌ها می‌شوند

کارشناس مسائل سیاسی عراق در سخنانی تأکید کرد: تا زمانی که در تریبون های تکفیری و رسانه های سعودی آشکارا به ریختن خون عراقی ها دعوت می شود، انفجارها در عراق متوقف نخواهد شد.
کد خبر: ۴۳۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶ - 22January 2021

تحلیلگر عراقی:رسانه‌های سعودی آشکارا خواستار ریختن خون عراقی‌ها می‌شوندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «احمد عبدالساده» از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی عراق به نقش عربستان سعودی در انفجارهای روز گذشته در شهر «بغداد» پایتخت عراق واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: تا زمانی که در تریبون‌های تکفیری و رسانه‌های سعودی آشکارا به ریختن خون عراقی‌ها دعوت می‌شود، انفجارها در عراق متوقف نخواهد شد. انفجارهای روز پنجشنبه در بغداد محصول گفتمان وهابیت است؛ گفتمانی که قاتلان را تربیت می‌کند.

پیش تر گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای بغداد را برعهده گرفت. منابع امنیتی عراق روز گذشته از وقوع دو انفجار انتحاری در بغداد پایتخت عراق خبر دادند. حسن التمیمی، وزیر بهداشت عراق با اعلام آمار نهایی انفجارهای تروریستی بغداد، گفت که شمار کشته شدگان به ۳۲ و زخمی شدگان به ۱۱۰ نفر رسیده است.

نخست وزیر عراق پس از انفجارهای مذکور تأکید کرد: در حال حاضر بر روی یک طرح فراگیر و مؤثر برای مقابله با چالش‌های امنیتی کار می‌کنیم. آنچه که دیروز اتفاق افتاد، نشان داد خلل‌هایی در ساختار امنیتی وجود دارد که باید برطرف شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها