تأکید شورای امنیت بر لزوم محاکمه مسئولان انفجارهای تروریستی بغداد

شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای شدید اللحن، انفجار‌های خونین روز پنجشنبه بغداد را محکوم کرده و خواستار محاکمه مسئولان آن شده است.
کد خبر: ۴۳۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱ - 23January 2021

تأکید شورای امنیت بر لزوم محاکمه مسئولان انفجارهای تروریستی بغدادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل دیشب در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اعضای شورا با شدیدترین لحن، حملات تروریستی بزدلانه بغداد را محکوم کردند».

شورای امنیت در این بیانیه خود خواستار محاکمه مرتکبان و حامیان اقدامات تروریستی بغداد شده و از همه کشور‌ها خواست تا به موجب قوانین بین‌المللی و قعطنامه ذی ربط سازمان ملل با دولت عراق در این زمینه همکاری کنند.

در انفجار‌های خونین روز پنجشنبه در مرکز بغداد، بیش از ۳۰ نفر کشته و ۱۱۰ نفر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای رسما مسئولیت این دو عملیات انتحاری بغداد را بر عهده گرفت.

به گفته برخی از کارشناسان، در این انفجار‌ها ردپای عربستان و دست داشتن سعودی‌ها دیده می‎شود «عباس العرادی» کارشناس عراقی، دولت مصطفی الکاظمی را مسئول شکست امنیتی امروز در عراق دانسته و عربستان سعودی را به دست داشتن در انفجار‌های امروز در میدان الطیران در مرکز بغداد متهم کرد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار