درگیری‌ شبه‌نظامیان دولت هادی و رزمندگان انصار الله در غرب یمن/ نقض آتش‌بس در الحدیده ادامه دارد

رزمندگان انصارالله و شبه نظامیان دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی در استان الحدیده واقع در غرب یمن مجددا با یکدیگر درگیر شدند.
کد خبر: ۴۳۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ - 23January 2021

درگیری‌ شبه‌نظامیان دولت هادی و رزمندگان انصارالله در غرب یمن/ نقض آتش‌بس در الحدیده ادامه داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رسانه‌های یمنی، روز جمعه درگیری شدیدی بین نیرو‌های انصارالله و شبه نظامیان دولت منصور هادی در نزدیکی خیابان الخمیسن و الصالح در شرق شهر الحدیده (غرب یمن) صورت گرفت.

منابع یمنی گزارش دادند که در این درگیری، تعدادی از شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی کشته و یا زخمی شدند.

شبکه المسیره نیز در گزارشی درباره تازه‎ترین اقدام ائتلاف سعودی در نقض آتش‌بس الحدیده خبر داد که متجاوزان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ هواپیمای جاسوسی خود را بر فراز آسمان الخمسین، الجبلیه، التحتیا و الدریهمی به پرواز درآوردند.

بنا به گزارش اتاق افسران ارتش یمن، ائتلاف متجاوز دیروز با انجام حملات توپخانه‌ای خود، ۲۹ مورد نقض و با آتشباری، ۱۰۵ مورد نقض آتش‌بس در الحدیده را مرتکب شدند.

توافق بر سر آتش‌بس در شهر الحدیده و بندر راهبردی آن، مهم‌ترین دستاوردی بود که در چهارمین دور از مذاکرات طرف‌های یمنی در استکهلم سوئد حاصل شد، اما ائتلاف سعودی هر بار با انجام حملات گوناگون آن را نقض می‌کند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار