هنیه در دیدار با مقام سازمان ملل:

برگزاری انتخابات شکاف داخلی در فلسطین را از بین می‌برد

چگونگی برگزاری انتخابات در فلسطین و لزوم اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی در این خصوص مهم‌ترین محور رایزنی رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و مقام سازمان ملل بود.
کد خبر: ۴۳۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ - 23January 2021

برگزاری انتخابات شکاف داخلی در فلسطین را از بین می‌بردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فلسطین الیوم، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در جریان دیدار با «نیکلای ملادینوف» هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در منطقه، در خصوص روند برگزاری انتخابات فلسطین رایزنی کرد.

وی در جریان این دیدار که به صورت مجازی برگزار شد تاکید کرد که سازمان ملل و جامعه بین‌الملل نقش مهمی در برگزاری انتخابات آتی در فلسطین ایفا می‌کنند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: این نقش در خصوص تضمین شفافیت انتخابات و آزادی رأی دادن، خلاصه می‌شود. همچنین سازمان ملل باید به اسرائیل برای ممانعت از سنگ‌اندازی در مسیر انتخابات و برگزاری آن به‌ویژه در قدس اشغالی فشار آورد.

هنیه گفت: به رسمیت شناخته شدن نتایج انتخابات فلسطین نیز بسیار مهم است. جنبش حماس تلاش زیادی برای تحقق این دستاورد از خود نشان داده است تا ملت فلسطین بتواند رهبران خود را بر اساس مبانی دموکراسی انتخاب کند.

وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات باعث از بین رفتن شکاف داخلی در میان گروه‌های فلسطینی می‌شود.

ملادینوف نیز ضمن استقبال از برگزاری انتخابات در فلسطین و لزوم اجرای آن، تاکید کرد که برای حمایت از تحقق دموکراسی در فلسطین آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار