معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی:

مردمی بودن وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها است

«محمدمهدی اسماعیلی» گفت: مردمی بودن وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌هاست و هیچ انقلابی رقیب انقلاب اسلامی در بعد مردمی بودن نیست.
کد خبر: ۴۳۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ - 23January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و رئیس پژوهشکده مطالعات انقلاب اسلامی در برنامه طلوع فجر «رادیو انقلاب» اظهار داشت: در آستانه ورود به چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، انقلاب اسلامی ایران از هر زاویه‌ای نگاه شود درخشندگی‌های زیادی می‌توان ترسیم کرد.

وی افزود: در بحث انقلاب‌ها همواره مبحث مقایسه انقلاب‌های بزرگ با هم وجود دارد، قرن بیستم قرن مهمی بود به دلیل تجربیاتی که در جامعه بشری به وجود می‌آمد و جنگ‌هایی که شکل گرفت یک روحیه استقلال‌طلبی که در مناطق مختلف جهان در حال شکل‌گیری بود.

اسماعیلی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با تمام وجود به مردم و اراده آن‌ها گره خورده بود و منشا انقلاب اسلامی حضور مردم است و پیروزی آن مدیون حضور تمام مردم است و به حضور تمام مردم گره خورده است که یکی از تمایز‌های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها است.

معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی بیان کرد: سایر انقلاب‌ها بین سران قدرت‌ها می‌چرخید و مردم نقشی در آن نداشتند در حالی که هیچ انقلابی را رقیب انقلاب اسلامی در بعد مردمی بودن نداریم.

وی تصریح کرد: با همه توطئه‌ها و مشکلات موجود تنها امری که سبب سرپا ماندن و موفقیت انقلاب اسلامی شده است همین عامل مردمی بودن است. انقلاب اسلامی یک تمایز ذاتی و بنیادی دارد با نظم موجودی که با نظام بین‌المللی بنیان‌گذاری کرده است و یک ذات عدالت‌خواهانه و کمک به محرومین و مستضعفین است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها