چهل سالگی سرو/ شهید «محمدرضا خدادادی»:

لحظه‌ها سپری می‌شود و همه اعمالمان می‌ماند

شهید «محمدرضا خدادادی» در فرازی از وصیت خود آورده است: وصیتی ندارم، چون مالی ندارم، جوانی تازه نهالم، گفته‌ای ندارم. از مادیات به معنویات گرویدم. سخنم با جوانان پدران و مادران این می‌باشد که زمان می‌گذرد لحظه‌ها سپری می‌شود و همه اعمالمان می‌ماند.
کد خبر: ۴۳۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ - 23January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «شهید» زیباترین زخم بر پیکر هستی و «شهادت» زیباترین غزلی است که از لب‌های سرخ حقیقت می‌تراود. شهادت بیداری را معنا می‌کند و بینایی را شفاف می‌سازد. شهادت مشعلی است که خداوند در جان برگزیدگانش برمی‌افروزد، تا تاریکی از شانه‌های زندگی بگریزد.

شهید چشمه آتشی است که خرمن ظلم را می‌سوزاند و آب روانی است که بر کویر تشنه عدالت جاری می‌شود. هر شهید سپیده‌ای است که در افق آسمان‌ها طلوع می‌کند و پیام‌آور صبح می‌شود. شهادت شهید به طور یقین بسیار پرارزش‌تر و مؤثرتر از حیات اوست.

«شاهد» از اوصاف خداوند است و زمانی که کسی به آن درجه از خلوص برسد که به مقام شهادت نایل آید او مخلوقی است ملحق شده به خالق و عادی است و از «ونفخت فیه من روحی».

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگی از درخت معرفت وصیت شهید «محمدرضا خدادادی» را از نظر می‌گذرانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

قسمتی از پیام خود به ملت عزیز و جانباز و غیور و دلیر:

وصیتی ندارم، چون مالی ندارم، جوانی تازه نهالم، گفته‌ای ندارم. از مادیات به معنویات گرویدم. سخنم با جوانان پدران و مادران این می‌باشد که زمان می‌گذرد لحظه‌ها سپری می‌شود و همه اعمالمان می‌ماند.

جوانی می‌رود و مرگ انسان را فرا می‌گیرد در (روز) واپسین لحظات به یاد خدا می‌باشم. شما نیز به یاد خداباشید و امام را دعا کنید چرا که لطف امام خمینی ما را نصیب شده که اکنون شهیدی در راه خدا و جهادگری در راه اسلام هستیم.

مردم، جوانان را به جبهه‌ها بفرستید و آنها را از نعمت جهاد در راه خدا بی‌نصیب نگذارید.

مردم، جوانان را به کربلای عراق و قدس بفرستید تا در آخرت شما را شفاعت کنند. مردم، جوانان را بفرستید تا با این کار خدا را خوشنود کنید. مردم، امام حسین را تنها نگذارید امام حسین زمانمان را، خمینی بت شکن را، خمینی خط شکن را، خمینی ظلم شکن را، خمینی شیطان شکن را و خمینی آمریکا و شوروی شکن را تنها نگذارید. زیرا او نیز امام بعداز حسین است. زین العابدین زمان است. او را نیز یاور باشید زیرا او نیز بت شکن می‌باشد.

دیگر حرفی ندارم اگر لازم شد سنگ قبری برایم بنویسید به اسم مصطفی فتحیان بنویسید. اگر تصمیم داشتید سر قبرم حاضر شوید رسم گذاشتن میوه و یا گز را از سر قبر برداشته و اعتنایی به مردم نکنید که چه می‌گویند بلکه این پول را یا به فقرا یا به ستاد بازسازی مناطق جنگی بدهید. با این کار با دست پر سر قبرم آمده‌اید واگر مشاهده کردم سر قبرم چیزی آورده‌اید سخت ناراحت می‌شوم.

بر مزارم حق دارید به خاطرگناهانتان گریه کنید و اگر به خاطر شهادتم گریه کردید بدانید فشار قبر بر من وارد می‌شود و هر قطره اشکی که جاری شود مقام مرا از دیگر رزمندگان کاسته‌اید. در شهادتم لباسی بپوشید که موقع عروسیم می‌پوشید.

این پیام بگو تو با مادرم که رستگارم در دنیا و آخرت. اگر با لباس عروسی عید آمدم به دیدارتان خوشحال باشید، زیرا این لباس سفید بهتر از لباسی است که در عروسی دنیوی می‌پوشیدم این لباس دنیوی شما را خوشحال می‌کرد. درصورتی که این لباس اخروی خدا و پیامبر را خوشحال می‌کند. این گل سفید را با خوشحالی قبول کنید.

دیگر خدا حافظ

انا لله و انا الیه راجعون 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار