معرفی کتاب؛

«راه ستاره‌ها»

کتاب «راه ستاره‌ها» روایت زندگی و مجموعه خاطرات، شهید «محمد غفاری» است که با قلم «‌سید محمود امینی» به رشته تحریر در آمده است.
کد خبر: ۴۳۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱ - 23January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، کتاب «راه ستاره‌ها» از مجموعه راه ستاره ها جلد ۱۶‌، روایت زندگی و مجموعه خاطرات، شهید «محمد غفاری» است که با قلم «‌سید محمود امینی» به رشته تحریر در آمده است.

«راه ستاره‌ها» از انتشارات شهدای نیروی زمینی سپاه در 198 صفحه و در سال 1397 به چاپ رسیده است.

برشی از متن کتاب:

شما هم‌ میایی: خواهر شهید

شب عاشورا در خانه هیات داشتیم. محمد هم خودش را از تهران رسانده بود تادر مراسم شرکت کند، شور و حال خاصی در هیات وجود داشت.

روز بعد محمد آمد پیش من تا موضوعی را مطرح کند، گفتم: «داداش چیزی می خواهی بگی؟» گفت: «خواب عجیبی دیدم، شهید چیت سازیان به خوابم آمدو گفت: سلام ما را به پدرت برسان و بگو ما به هیات شما آمدیم، از حاج علی چیت سازیان پرسیدم، من کی می آیم پیش شما؟ گفت عجله نکن شما هم میای...».

محمد با حالتی عجیب تا اینجای خوابش را تعریف کرد و بقیه آن را دیگر نگفت؛ اما معلوم بود معنی خوابش چیست‌، محمد داشت آماده پرواز می شد‌.

درست چند ماه قبل از شهادت محمد، زمانی که برای نقاشی خانه جدیدش به آن جا رفته بودم، در بالای کمد اتاقش این جمله زیبا را دیدم‌، ای شهید، من بی سر و پا‌، خود را در کنار عکس تو پیدا کردم! سراسر کمد محمد تا ان جا که چشم کار می‌کرد پر از عکس شهدا بود، از شهیدان کاظمی، چیت سازیان، همت و باکری گرفته تا حاج عماد مغنیه... اما درست در وسط آن همه تصویر، جای یک عکس خالی بود.

گفتم‌: محمد جان کمد رو پر کردی از عکس شهدا، این جا رو هم یه عکسی بزن دیگه، خندید و گفت‌: (‌این جا جای عکس خودمه).

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار