برادر شهیدان «ابراهیمی معروفی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

برادرانم برای حضور در جبهه از هم سبقت می‌‎گرفتند

حاج «رحیم ابراهیمی معروفی» گفت: برادرانم برای حضور در جبهه و شهادت از هم سبقت می‌‎گرفتند.
کد خبر: ۴۳۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ - 23January 2021

برادرانم برای حضور در جبهه از هم سبقت می‌‎گرفتندحاج «رحیم ابراهیمی معروفی» برادر شهیدان «عباس و کریم ابراهیمی معروفی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: من قبل از برادرانم که برای حضور در جبهه و شهادت از هم سبقت می‌‎گرفتند، عازم جبهه شده بودم و عباس را هم با خود به گردان امام حسین (ع) بردم که گردان به منطقه شط علی و هورالهویزه مأمور شد.

وی افزود: دسته آنان برای پدافند در اسکله اعزام شد. دو ساعت از حضورشان در محل مأموریت نگذشته بود که خمپاره‌ای روی اسکله جا خوش کرده و تعدادی به شهادت رسیده بودند. همرزمانش پیکرها را از داخل آب بیرون آورده و متوجه می‌شوند که ترکش قسمتی از سر برادرم عباس را بوسیده و او به شهادت رسیده است.

ابراهیمی معروفی ادامه داد: من در گردان از شهادت عباس بی‌خبر بودم. دو بار از فرماندهی مرا فراخواندند که به جهت شلوغ بودن سرم، نتوانستم بروم. آقا «سید حسین شکوری» فرمانده گردان بعد از ظهر مرا صدا کرد. وقتی به خدمتش رسیدم گفت عملیات به تأخیر افتاده و شما به تبریز بروید. چرا که در خانه به شما نیاز است. احتمال دادم شاید مادرم مریض شده است. به هر حال با قطار خودم را به تبریز رساندم. پس از سه روز، خبر شهادت عباس را شنیدم، مراسمات را برگزار کرده و سپس به لشکر عاشورا بازگشتم.

وی با بیان اینکه سال 1365 به همراه کریم عازم جبهه شدیم، بیان کرد: برادم به گردان حبیب ابن مظاهر رفت و من طبق معمول در گردان امام حسین (ع) بودم. کریم با گردان غواصی بود، آن‌ها ساعت یک نیمه شب 19 دی ماه عملیات کربلای 5 را با رمز «یازهرا» آغاز کردند. منتظر شکستن خط و دستور حرکت بودیم. ساعت دو بعد از ظهر با قایق راهی نبرد شدیم. درگیری در شلمچه شدت بیشتری داشت.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: پس از چند روز درگیری، گردان برای سازماندهی مجدد و تجدید قوا به محل گردان بازگشت. به من دستور دادند به تبریز بروم. نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده است.

وی تصریح کرد: در اهواز سوار قطار شدم و پس از ساعت‌ها به تبریز رسیدم. بین راه پلاکاردی توجه مرا جلب کرد که روی آن «شهادت برادر کریم ابراهیمی معروفی مبارک باد» نوشته شده بود. فهمیدم که برادرم در راه شهادت، از من سبقت گرفته است.

گفتنی است، شهید «عباس ابراهیمی معروفی» دهم فروردین‌ماه 1346 در تبریز متولد شده و هشتم مهرماه 1364 در هورالهویزه به شهادت رسیده است. همچنین شهید «کریم ابراهیمی معروفی» نیز 29 تیرماه 1348 در تبریز متولد شده و سر انجام 19 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 در شلمچه شربت شهادت را سرکشیده است.

گفت‌وگو از اسماعیل وکیل‌زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار