نگاهی بر زندگی‌نامه شهید «اسلام راستگو»؛

از قالیبافی تا شهادت در لباس سربازی

شهید «اسلام راستگو» پس از آغاز جنگ تحمیلی و با فرا رسیدن موعد خدمت سربازی، راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 22 فروردین‌ماه 1367 در مریوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۳۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ - 23January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «اسلام راستگو» در سال 1365 در شهرستان مراغه آذربایجان‌شرقی دیده به جهان گشود. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی و با فرا رسیدن موعد خدمت سربازی، راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 22 فروردین‌ماه 1367 در مریوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید اسلام راستگو در سال 1365 در روستای قره کند از توابع شهرستان مراغه دیده به جهان گشود. وی اولین فرزند در خانوادده‌ای بود که پدر خانواده به شغل کشاورزی اشتغال داشت. وی به دلیل نبود امکانات تحصیلی در روستای مذکور از تحصیل بازماند.

با این حال به یادگیری قرآن در روستا پرداخت. بعدها خانواده این شهید والامقام جهت تحصیل فرزندان راهی مراغه شدند و در آنجا سکونت گزیدند. اسلام در شهر، خواندن و نوشتن را آموخت و به شغل قالی بافی روی آورد.

با رسیدن به سن سربازی با شور و شوق وصف ناپذیری جهت پاسداری از میهن اسلامی آماده خدمت شد و در قوشچی ارومیه دوره آموزشی خود را به پایان رساند و سپس به منطقه عملیاتی اعزام شد.

شهید راستگو در تاریخ 22 فروردین‌ماه 1367 پس از مدتی مقابله با دشمن بعثی، سرانجام در منطقه مریوان به فیض شهادت نائل آمده و پیکر مطهرش در قطعه شهدای مراغه به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار