مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد:

باید فرهنگ ایثار و شهادت به زبان امروزی و جذاب برای نسل جوان بیان شود

حجت‌الاسلام «عباس زارع» اظهار کرد: شهدای دوران دفاع مقدس بر گردن ما حق دارند و باید یاد و خاطره شهیدان عزیز و بزرگوار گرامی داشته شود، زیرا که جامعه امروزی به این فرهنگ نیاز دارد و باید فرهنگ ایثار و شهادت به زبان امروزی و جذاب برای نسل جوان بیان شود.
کد خبر: ۴۳۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶ - 23January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «عباس زارع» مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد، امروز، ۴ بهمن ۹۹ در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: شهدای دوران دفاع مقدس بر گردن ما حق دارند و باید یاد و خاطره شهیدان عزیز و بزرگوار گرامی داشته شود زیرا که جامعه امروزی به این فرهنگ نیاز دارد و باید فرهنگ ایثار و شهادت به زبان امروزی و جذاب برای نسل جوان بیان شود.

وی با اشاره به گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر از برگزاری یادواره شهدای زن خبر داد و افزود: این یادواره با عنوان «لشکر ستارگان تاریخ‌ساز» با حضور خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران در روز چهارشنبه، ۸ بهمن با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در امور ایثارگران کشور خبر داد.

زارع با اشاره به اینکه در این یادواره که همزمان با وفات ام‌البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا برگزار خواهد شد، یاد و خاطره ۱۷ هزار زن شهید گرامی داشته می‌شود بیان کرد: استان یزد ۴۸ شهید و جانباز زن تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد ۲۶ نفر شهید و ۲۲ نفر جانباز هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد، دیدار با ۴۰۰ خانواده شهید و برقراری ۴۰۰ تماس تلفنی با والدین شهدا را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: از ۶ هزار و ۸۹۵ نفر از والدین شهدا اکنون ۲ هزار و ۲۵۱ نفر در قید حیات هستند.

زارع با اشاره به وجود ۷۵ هزار ایثارگر و ۷۵۱ آزاده در استان گفت: اکنون ۹ هزار و ۷۳۹ نفر جانباز در استان داریم که این آمار متغیر است و همچنین این استان پنج شهید مدافع حرم و ۲۲ شهید انقلاب تقدیم کرده است.     

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد بیان کرد: تاکنون ۷۰۰ مصاحبه از ایثارگران و خانواده شهدا انجام شده و این برنامه به صورت مستمر تداوم خواهد یافت.

زارع با اشاره به طراحی نرم‌افزار موبایلی شهدای یزد گفت: در این برنامه اطلاعات کامل شهدای یزد به ثبت رسیده و از طریق بازار، اطلاعاتی مانند روز تولد، روز شهادت، زندگی‌نامه، وصیت‌نامه و ... قابل دسترسی برای همگان است.

«محمدحسن فاضلی» معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در این نشست، گلباران و غبارروبی بیش از ۳۲۰ گلزار شهدا، ۴۰۰ دیدار با خانواده شهدا و برقراری تماس تلفنی با والدین شهدای دوران دفاع مقدس، تجلیل از دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر، برگزاری یادواره شهدای انقلاب با توجه به شرایط استان را از جمله برنامه‌های دهه فجر دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار