روزنامه پاکستانی: داعش از سهل‌انگاری آمریکا در عراق بهره می‌برد

روزنامه پاکستانی «نیشن» روز شنبه کارشکنی ایالات متحده در عراق برای غلبه بر پدیده تروریسم را مورد سرزنش قرار داد و نوشت: داعش از سهل انگاری و خلاء ایجاد شده توسط آمریکا بهره برداری کرده و دست به عملیات‌هایی مانند انفجارهای اخیر در بغداد می‌زند.
کد خبر: ۴۳۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ - 23January 2021

روزنامه پاکستانی: داعش از سهل انگاری آمریکا در عراق بهره می‌بردبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، این روزنامه انگلیسی زبان در سرمقاله‌ای با عنوان «احیای مجدد داعش» به تحولات پیرامون دو انفجار انتحاری اخیر در بازار مردمی شهر بغداد پرداخت و هشدار داد که این اقدام تروریستی و حوادث مشابه در ماه‌های اخیر بیانگر سازماندهی مجدد گروهک داعش در منطقه است.

در این سرمقاله آمده است: انفجارهای بغداد حامل این هشدار است که تهدیدهای داعش در عراق وجود دارد، موضوعی که یک چالش برای دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن است و باید دید که وی چگونه به این مسئله می‌پردازد.

روزنامه نیشن نوشت: خشونت‌های فزاینده در عراق همزمان با تمرکز ایالات متحده برای خروج از افغانستان نشان دهنده سهل انگاری آنان در امور عراق است، زیرا داعش از خلاء امنیتی موجود در عراق بهره برداری کرده و منجر به سرازیر شدن اقدامات تروریستی در این کشور می‌شود.

این نشریه پاکستانی بر لزوم حرکت موثر دولت عراق و متحدانش برای جلوگیری از جذب نیرو توسط داعش از میان فرق مذهبی تاکید کرد و افزود: توافق بر سر ترکیب قدرت در عراق می‌تواند جلوی قیام مجدد تروریست‌ها و پدیده داعش را بگیرد.

به نوشته روزنامه نیشن، فوریت جلوگیری سریع برای نجات منطقه از هرج و مرج نباید به بی ثباتی بیشتر آن بیانجامد، غلبه بر وخامت اوضاع عراق نیاز به اقدامات هوشمندانه و سازنده دارد در غیر این صورت خشونت‌های ناشی از تحرکات داعش به ویژه در شمال عراق فروکش نخواهد کرد.

گروهک تروریستی داعش بامداد جمعه به طور رسمی مسؤولیت دو انفجار انتحاری روز پنجشنبه در میدان الطیران بغداد را برعهده گرفت.

به دنبال این اقدام، مصطفی الکاظمی نخست وزیر که همزمان فرمانده کل قوای عراق نیز هست، شماری از مقام‌های ارشد امنیتی و اطلاعاتی کشورش را بر کنار کرد. این دو انفجار با محکومیت شدید کشورها و سازمان‌های مختلف روبرو شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان انفجارهای تروریستی در بغداد را به شدت محکوم و از مبارزه دولت و مردم عراق علیه پدیده تروریسم حمایت کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها