مدیرکل صداوسیمای مرکز قم:

قم پایگاه رویداد‌های منحصر به فرد انقلاب است/ رویکرد مردمی جشن‌های دهه فجر دنبال شود

حجت‎الاسلام محمد لطفی نیاسر بر اهمیت برگزاری جشن‌های دهه فجر به صورت مردمی تاکید کرد و گفت: اتفاقات منحصر به فردی مربوط به دوران پیروزی انقلاب اسلامی و حضور حضرت امام خمینی (ره) در قم افتاده که باید به بهترین وجه منعکس شود.
کد خبر: ۴۳۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ - 23January 2021

قم پایگاه رویداد‌های منحصر به فرد انقلاب است/ رویکرد مردمی جشن‌های دهه فجر دنبال شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «محمد لطفی نیاسر» مدیرکل صداوسیمای مرکز قم امروز در نشستی با مسئولان برخی رسانه‌های استان قم که پیرامون برگزاری جشن‌های دهه فجر در سالن شهدای رسانه صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: امسال برای مردمی شدن جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر حتما باید برنامه ریزی جدّی تری داشته باشیم.

وی افزود: همه کشور‌ها برای برپایی مراسم گرامیداشت سالروز استقلالشان برنامه‌های ویژه‌ای را شامل رژه و جشن و ... برگزار می‌کنند، اما در کشور ما که هر ساله شاهد راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن بود، این مراسم در سال جاری به جهت محدودیت‌های کرونایی برگزار نمی‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم با اشاره به برخی رویداد‌های منحصر به فرد استان در دوران پیروزی انقلاب عنوان کرد: قم، پایگاه رویداد‌های منحصر به فرد دوران انقلاب است که از آن جمله می‌توان به حضور حضرت امام (ره) در اول مهر سال ۱۳۵۸ در مدرسه ابتدایی فیض و سخنرانی ایشان در این مدرسه، آیین کلنگ زنی بنای مسجدی در روستای کاج قم توسط امام (ره)، تنها اقامه نماز بر پیکر شهید فراشاهی که در قم روی داد و تنها خانه‌ای که امام در آن سخنرانی کرد، از جمله رویداد‌های منحصر به فرد ماه‌های نخست پیروزی انقلاب در قم است.

وی تاکید دارد: شایسته است هر گروه رسانه‌ای با سلیقه و توان خود به انعکاس رویداد‌های فوق بپردازد و به درستی آن را تبیین و بازنشر نماید.

لطفی نیاسر همچنین عنوان کرد: در سال‌های گذشته، از افرادی که نقش موثر در پیروزی انقلاب داشتند، گزارشات و خاطراتی تهیه شده، اما نباید از یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و بخصوص جانبازان آن دوران غافل شد.

وی نصب پرچم بر سردر خانه‌ها در ایام پیروزی انقلاب را یکی از جلوه‌های جشن‌های مردمی دهه فجر عنوان کرد و افزود: در زمینه معرفی و بازخوانی شعار‌های ویژه انقلاب در قم نیز آنطور که باید و شاید حق مطلب ادا نشده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم با اشاره به ضرورت تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی گفت: اینکه از پیشرفت‌ها و دستاورد‌های مادی دوران انقلاب چیزی گفته نشود، از نقشه‌های دشمنان است و ما باید علاوه بر بیان پیشرفت‌ها و مقایسه آن با دوران طاغوت، دستاورد‌های بی بدیل حاصل فرهنگ انقلاب را نیز منعکس کنیم.

وی ادامه داد: فرهنگ عاشورایی حماسه دفاع مقدس و جبهه مقاومت، استقلال خواهی، خودکفایی و پیشرفت‌های علمی امروز کشور در سطح جهانی، زاییده انقلاب است و باید با ارائه آمار و ارقام به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار