معرفی کتاب؛

«بالهای پولادین»

کتاب «بالهای پولادین» نقش جهاد سازندگی استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس که با نویسندگی «عباس نورزائی» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۴۳۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۲ - 01February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب «بالهای پولادین» نقش جهاد سازندگی استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس، که با نویسندگی «عباس نورزائی» به نگارش درآمده است. این کتاب  از انتشارات نصوح در 272 صفحه و در سال جاری به چاپ رسیده است.

همچنین این کتاب در 8 فصل تنظیم شده که در فصل اول استان سیستان و بلوچستان در اول انقلاب، فصل دوم جهاد در دفاع، فصل سوم جهاد استان سیستان و بلوچستان در دفاع، فصل چهارم شوراها، فصل پنجم پشتیبانی جنگ، فصل ششم شهدا، فصل هفتم خاطرات و فصل هشتم نگارخانه است.

در این کتاب می‌خوانیم:

در محورهای عملیاتی، در محل هایی که رزمندگان تردد می نمودند، ایستگاه هایی به صورت ثابت دایر می شد که صرف نظر از وابستگی سازمان رزمندگان و این که از کدام شهرستان و استان و ارگان هستند، خدمات و رایگان به طور رایگان ارائه می نمود.

بعضی از ایستگاهها، چای، شیر و نوشیدنی هایی از این قبیل و همچنین نان خشک، بیسکویت، کیک و آجیل به رزمندگان عرضه می کردند و در قبال دریافت خدمات، باید به محمد(ص) و آل محمد(ص)، صلوات می فرستادند، بنابراین صلوات های مکرر و بلند، فضای این ایستگاهها را معطر ساخته بود.

بعضی از ایستگاه‌ها نیز جنبه ی ارائه ی خدمات تخصصی داشت مثلا آرایشگاه صلواتی، کفاشی صلواتی، چراغ سازی صلواتی، حمام صلواتی، خیاطی صلواتی، یخ صلواتی و نانوایی صلواتی بود که با این توصیف، هر فردی از مردم، باهر تخصص و حرفه ای که به جبهه ها آمده بود، جهادسازندگی زمینه ی ارائه ی خدمت او به رزمندگان را فراهم نموده بود.

جهادسازندگی سیستان و بلوچستان، مجموعا چهار ایستگاه صلواتی را در محورهای مورد عمل خود، دایر و آن را به طور مستمر پشتیبانی و اداره نموده است.

«بالهای پولادین»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار