در مراسم توزیع کمک‌های مومنانه ویژه اقلیت‌های دینی عنوان شد؛

کمک‌های سپاه برای همه اقوام ایرانی است/ اقلیت‌های دینی با آرامش در کنار سایر اقوام ایرانی زندگی می‌کنند

مراسم توزیع کمک‌های مومنانه ویژه اقلیت‌های دینی در سازمان بسیج سازندگی با حضور نمایندگان اقلیت‌های دینی کشورمان برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ - 24January 2021

کمک‌های سپاه برای همه اقوام ایرانی است/ اقلیت‌های دینی با آرامش در کنار سایر اقوام ایرانی زندگی می‌کنندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، مراسم توزیع کمک‌های مومنانه ویژه اقلیت‌های دینی صبح امروز (یکشنبه) با حضور سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی، همایون سامه‌یح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان در مجلس، شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوریان و کلدانی در مجلس و آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارامنه در مجلس در محل سازمان بسیج سازندگی برگزار شد. 

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، اظهار داشت: کمک‌های سپاه به اقلیت‌های دینی کم نیست؛ به نحوی که هرگاه ما در انجمن اقلیت‌های دینی کمکی از آنها خولستیم، درخواست ما را قبول کردند و اکنون نیز که با تحریم‌های آمریکا و شرایط کرونا مواجه هستیم برای کمک به قشر مستضعف تلاش‌هایی از سوی سپاه صورت گرفته که مستضعفین اقلیت‌های دینی را هم شامل می‌شود.

وی افزود: تبلیغات سوء دشمنان که علیه اقلیت‌های دینی ایران انجام ‌می‌دهند را تکذیب می‌کنم و اگر تبعیضی هم باشد، تبعیض مثبت است؛ به این معنا که برخی امکاناتی که در اختیار اقلیت‌های دینی وجود دارد در اختیار دیگران نیست، به‌عنوان مثال بعضا در مدارس اقلیت‌های دینی تعداد دانش‌آموزان در یک کلاس، کمتر از حداقل‌های مصوب وزارت آموزش و پرورش یعنی کمتر از ۲۵ نفر است، اما با این حال آموزش و پرورش برای کلاس‌های دانش آموزان ما معلم انتخاب کرده و این کلاس‌ها را تعطیل نمی‌کند.

در ادامه شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوریان و کلدانی در مجلس شورای اسلامی هم بیان داشت: درست است که به لحاظ دینی در اقلیت هستیم؛ ولی به لحاظ ایرانی بودن در اکثریت هستیم؛ امروز ایران بزرگ به خودکفایی رسیده و قدرت خود را به جهانیان ثابت کرده است.

وی‌ افزود: سردار سلیمانی فرشته نجات مظلومین از دست ظالمین خونخوار بود؛ زیرا زمانی که با داعش می‌جنگید حقوق انسانی را به جهانیان ثابت کرد و در این جنگ هیچ تفاوتی بین مظلومین سوری و عراقی نگذاشت.

نماینده آشوریان ادامه داد: این امنیت مرهون خون شهدا است؛ اما متاسفانه برخی مواقع توسط آمریکا دانشمندان ما ترور می‌شوند و این در حالی است که آنها هیچ بویی از انسانیت نبرده اند.

وی تاکید کرد: ما سربازان اقامت زیر سایه پرچم سه رنگ ایران در برابر دشمنان خواهیم ایستاد و این را در دفاع مقدس با نثار شهدا و‌ جانبازانی به اثبات رساندیم و امروز هم در تمامی عرصه‌های کشور دوشادوش دیگران به کشور خدمت می‌کنیم.

شارلی انویه اضافه کرد: ما در کمال آرامش و امنیت فرایض دینی و‌ مراسم‌های خود را برگزار می‌کنیم؛ خرسندیم از اینکه در ایران اقلیت‌های دینی هیچ تفاوتی با دیگران ندارند.

در ادامه آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارامنه در مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: همواره این همکاری و‌ همیاری ملاطفت‌آمیز میان اقوام مختلف ایرانی وجود دارد و بر خلاف ادعای رسانه‌های خارجی ما در آرامش در کنار سایر اقوام ایرانی در حال زندگی هستیم.

وی ادامه داد: همان گونه که سردار سلیمانی فارغ از تعصبات دینی در سوریه و عراق با داعش جنگید، امروز هم در سپاه شاهدیم که اگر کمکی صورت می گیرد این کمک ها را برای کل جامعه در نظر می‌گیرند.

انتهای پیام/۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار