مدیرکل حفط آثار دفاع مقدس قزوین:

جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در قزوین برگزار می‌شود

امیر «بهنام پیری» گفت: جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی با هدف تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس در استان قزوین برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ - 24January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین، امیر «بهنام پیری» مدیرکل حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین امروز در دیدار اعضای شورای راهبردی روحانیت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس با آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: به منظور حفاظت و بهره‌برداری از آثار و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه حوزه های علمیه و مراجع عظیم الشأن و روحانیت مجاهد‌، جشنواره‌ای تحت عنوان پرچمداران انقلاب اسلامی برگزار می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه حضور طلاب رزمنده در دوران دفاع مقدس یکی از افتخارات جمهوری اسلامی در طول تاریخ شیعه محسوب می شود که در جهان مشابه ندارد.

پیری افزود: عالمان دین همواره نقش مستقیم در بقاء مردم و سرزمین ایران داشته‌اند تا جایی که با نثار خون پاک خود و پرورش شاگردانی جهادگر و مدافع حریم دین، نهال دین را آبیاری کرده‌اند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به برگزاری جشنواره «پرچمداران انقلاب اسلامی» گفت: به منظور چهل سالگی دفاع مقدس و همچنین ارج نهادن و تجلیل از طلاب ایثار گر و رزمنده‌، جشنواره‌ای تحت عنوان «پرچمداران انقلاب اسلامی» در استان قزوین برگزار می شود.

وی بیان داشت: محورهای این جشنواره شامل؛ نقش حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت؛ نقش مراجع عظام تقلید ، ائمه جمعه و جماعات در انقلاب اسلامی، دقاع مقدس و مقاومت و نقش حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت است.

پیری عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند آثارهای خود را در قالب تالیفات و ترجمه کتب، خاطرات و تاریخ شفاهی شهدا و ایثار گران روحانی، تحقیق و پژوهش، چند رسانه‌ای، فیلم و عکس به دبیرخانه جشنواره «پرچمداران انقلاب اسلامی» به آدرس قزوین، خیابان شهید بابایی، کوچه 31 شهید نورخیز، پلاک 12 اداره‌کل حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها