تحولات آمریکا؛ فرایند استیضاح ترامپ از دوشنبه آغاز می‎شود

عرصه سیاسی آمریکا در روزهای اخیر به شدت تحت تاثیر موضوع استیضاح دونالد ترامپ قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۳۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ - 24January 2021

تحولات آمریکا؛ فرایند استیضاح ترامپ از دوشنبه آغاز می‎شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، طرح استیضاح «دونالد ترامپ»، چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا، فردا دوشنبه به سنا می‌رود.

این امر سبب شده تا اختلاف نظر‌ها میان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در روز‌های نخست حضور «جو بایدن»، در اتاق بیضی شکل کاخ سفید افزایش پیدا کند.

به گزارش «آکسیوس، هیل و رویترز»، مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های عرصه سیاسی آمریکا عبارتند از:

درخواست شومر از بازرسی کل دادگستری: «چاک شومر»، رییس اکثریت سنای آمریکا خواستار بازرسی کل دادگستری برای بررسی ادعای ترامپ و یک وکیل دادگستری در مورد برکناری دادستان کل کشور و جایگزینی فردی مایل به تحقیق در مورد ادعای تقلب در انتخابات شد.

بازداشت یک مرد تگزاسی به دلیل تهدید کورتز به مرگ: یک مرد اهل ایالت «تگزاس» که در شورش علیه کنگره در ۶ ژانویه (۱۷ دی) حضور داشت و «الکساندریا اوکازیو کورتز»، نماینده مجلس را در فضای آنلاین به مرگ تهدید کرده بود، بازداشت شد.

- بررسی اتهام‌های شورش گران: وزارت دادگستری و «اف بی آی» در مورد اتهام‌های وارد شده به افراد حاضر در شورش علیه کنگره بحث می‌کنند.

اخیرا ۲ نفر دیگر نیز به جمع بازداشت شدگان اضافه شدند.

- اختلاف نظر در میان جمهوریخواهان برای استیضاح ترامپ: کمیته جمهوریخواه ایالت «کنتاکی» خواستار قطعنامه‌ای شد که «میچ مک کانل»، رییس اقلیت جمهوریخواه سنا را مجبور به استیضاح ترامپ می‌کند.

- استقرار نیرو‌های گارد ملی در واشنگتن به خرج مردم این شهر: هزینه وعده‌های غذایی بیش از ۲۵ هزار نیروی گارد ملی مستقر در «واشنگتن»، پایتخت آمریکا برای تامین امنیت مراسم تحلیف، از جیب مردم واشنگتن پرداخت شد.- تهدید جمهوریخواهان در موضوع استیضاح ترامپ: یک سناتور جمهوریخواه، دموکرات‌ها را تهدید کرد که در صورت استیضاح ترامپ باید منتظر روسای جمهور دموکرات در آینده باشند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار