فرمانده مرزبانی ناجا:

امنیت پایدار در مرزهای ایران برقرار است

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: با تلاش نیروهای مرزبانی، امنیت پایدار در مرزهای کشورمان برقرار است.
کد خبر: ۴۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ - 31March 2015

امنیت پایدار در مرزهای ایران برقرار است

به گزارش دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "قاسم رضایی" فرمانده مرزبانی ناجا عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از مرز سومار در شهرستان قصرشیرین، اظهار داشت: در بازدید هفته قبل از مرزهای شرقی کشور، شاهد امکانات مناسبی در این مناطق بودیم، و با وجود مشکلات در کشور پاکستان و توطئههای استکبار، این مرزها امن است.

وی ادامه داد: با توجه به تحرکات دیپلماسی در کشور و انتظاراتی که از همسایگان شرقی (افغانستان و پاکستان) داریم امیدواریم بتوانیم در مرزهای شرقی امنیت را ارتقا بخشیم.
 
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب و نیز مرزهای آبی کشورمان شاهد امنیت پایدار هستیم.
 
وی همچنین اظهارکرد: کشور عراق به علت توطئههای استکبار، ناامن شده است که با تلاش دولتمردان عراق، مردم و حمایت معنوی مراجع و علمای این کشور، امیدواریم شاهد امنیت پایدار در عراق باشیم.
 
رضایی با اشاره به شهادت پنج نفر از نیروهای مرزبانی کشورمان در منطقه مرزی سومار در استان کرمانشاه براثر انفجار مین، گفت: شهادت این عزیزان را به محضر فرماندهی کل قوا و خانوادههای معظم آنان تسلیت عرض می کنم.
 
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: با توجه به اینکه منطقه سومار در هشت سال جنگ تحمیلی منطقه تبادل آتش و خط پدافندی بین دشمن بعثی و قوای ایران بوده؛ منطقه آلوده به مین است.
 
وی ادامه داد: بررسیهای اولیه نشان میدهد که این حادثه زمانی که همکاران ما در حال گشت مرزی و تردد بودند، رخ داد.
 
رضایی افزود: با اینکه منطقه توسط گروههای پاکسازی مینروبی شده است، اما با توجه به جنس مین و سنگینی عملیات مینروبی، این اتفاق به وقوع پیوست.
 
وی خاطرنشان کرد: امید است با تلاش همه مسوولان دستاندرکار و بازبینی مجدد اراضی آلوده به مین، شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم؛ زیرا از دست دادن این همکاران برای ما بسیار ناگوار است.
 
رضایی گفت: این مصیبت را به همه مرزبانان کشور تسلیت عرض میکنم و امیدوارم توفیق ادامه راه شهدا و خدمتگزاری به مردم را داشته باشیم.
 
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان و دو بخش مرکزی و سومار است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها