عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع):

انقلاب اسلامی دارای یک پشتوانه الهی است

محمدعلی مشایخی‌پور با تصریح بر اینکه دشمنان از هر ابزار ممکن استفاده کردند تا اجازه ندهند انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، گفت: سران شرق و غرب غافل بودند که انقلاب پشتوانه الهی دارد.
کد خبر: ۴۳۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ - 25January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، برنامه «گفت‌وگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع واکاوی و تبیین افق‌های روشن و امیدبخش نظام اسلامی، با حضور محمدعلی مشایخی‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

مشایخی‌پور قیام برای اجرای عدالت را هدف اصلی پیامبران عنوان کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) که در سفره نبی مکر اسلام آموزش و پرورش یافته است نیز همین هدف را دنبال کرده است و لذا در بیانات ایشان این موضوع بسیار زیاد دیده شده است.

وی با اشاره به دشمنان انقلاب اسلامی، درباره ماهیت و هدف دشمنی آن‌ها گفت: در وانفسای تقسیم دنیا به دو بلوک شرق و غرب، انقلاب اسلامی ایران به رهبری مردی از تبار پیامبران یعنی خمینی عزیز شکل می‌گیرد و استثمار و استعمار آن‌ها را در می‌شکند. غرب و شرق سرمست از قدرت بودند، اما حضرت امام با انقلاب اسلامی در مقابل آن‌ها ایستاد و در همان ابتدای کار شعار نه شرقی و نه غربی را مطرح کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) از تقابل دشمنان با انقلاب اسلامی گفت و بیان کرد: گاهی این تقابل‌ها در قالب نرم یعنی ترور شخصیت‌های انقلاب و مسئولین و گاهی در قالب سخت انجام می‌گرفت که هشت سال دفاع مقدس نمونه آن است. همچنین دشمنان با نفوذ و توطئه تلاش داشتند حکومت را زمین بزنند.

وی با تصریح بر اینکه دشمنان از هر ابزار ممکن استفاده کردند تا اجازه ندهند انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و به حیات خودش ادامه دهد، عنوان کرد: سران شرق و غرب از این موضوع غافل بودند که این انقلاب، چون پشتوانه الهی دارد و دست خداوند مددکار این انقلاب و نظام است، توانست با وجود همه مشکلات به حرکت و مسیر خودش ادامه بدهد.

مشایخی‌پور ضمن اشاره به عدم دستیابی به برخی از اهداف انقلاب در ۴۲ سال گذشته، گفت: برخی از سختی ها، مشکلات و عدم همکاری‌ها سبب شد انقلاب اسلامی نتواند آنگونه که شایسته و بایسته بود با سرعت تمام پیش برود. البته با وجود آنکه سرعت کند شده است، اما همچنان در این مسیر در حال حرکت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای سلسله فرآیند و مراتب دارد، عنوان کرد: فرآیند‌هایی برای انقلاب متصور است که بر این اساس، انقلاب اسلامی در مرحله سوم یعنی دولت اسلامی قرار دارد و امید می‌رود به فضل خدا، با وجود همه توطئه‌ها انقلاب اسلامی سرپا بایستد و شاهد تزلزل و اضمحلال استکبار خواهیم بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها