چهل‌سالگی سرو/

پی برده بود که تنها معبودش را در جبهه‌ها می‌یابد

شهید «محمدرضا حاجی عبداللهی» ۵ بهمن ماه سال ۱۳۴۶ در شهر یزد به دنیا آمد. سنین کودکی را پشت سر گذاشت. وی در عملیات کربلای ۸ به درجه رفیع شهادت نایل شد.
کد خبر: ۴۳۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ - 25January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «محمدرضا حاجی عبداللهی» ۵ بهمن ماه سال ۱۳۴۶ در شهر یزد به دنیا آمد. سنین کودکی را پشت سر گذاشت. وارد مکتب خانه شد و تا قبل از ورود به دوره دبستان قرآن را به طور کامل فرا گرفت و وارد دبستان شد.

محمدرضا دوران ابتدایی را با موفقیت به پایان برد و در حال تحصیل در دوره راهنمایی بود که هوای جبهه و جنگ به سرش زد و تصمیم به ثبت نام در بسیج کرد تا عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد، ولی به خاطر سن کمش او را اعزام نکردند.

او همچنان در فراق یار می‌سوخت و در آرزوی وصال لحظه شماری می‌کرد تا اینکه برای اولین بار ۲۰ آذر ۱۳۶۲ به جبهه اعزام شد و ۱۰ فروردین ۱۳۶۳ به پایانی آمد و در آن هنگام بعد از بازگشت، چون ترک تحصیل کرده بود به کار آزاد مشغول شد، ولی این‌ها او را قانع نمی‌کرد.

او پی برده بود که تنها معبودش را در جبهه‌ها می‌آبد و باز تصمیم گرفت که دوباره به دنبال گمشده‌اش راه بیفتد و همین بود که ۱۷ فروردین ۱۳۶۴ به جبهه اعزام شد و مدت سه ماه در آنجا بود و بعد از برگشت دوباره ۲۰ شهریور ۱۳۶۴ به جبهه رفت تا اینکه در عملیات والفجر ۸ بود که در این عملیات به شدت مجروح شد و به بیمارستان اصفهان منتقل شد.

بعد از بستری شدن در آنجا و به دست آوردن سلامتی به یزد برگشت و بعد از بهبود دوباره عازم جبهه‌های حق باطل شد و مدت دو ماه در منطقه فاب بود و بعد از ۱۸ بهمن ۱۳۶۵ برای چندمین بار به جبهه رفت و در عملیات کربلای ۸ به درجه رفیع شهادت نایل شد و بعد از دو ماه پیکر پاکش به یزد منتقل شد و در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار