کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

«خودباوری و مقاومت» از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی

«زهیر اصفهانی» گفت: اصل هر انقلاب خوداتکایی به قدرت‌های داخلی است. خیلی از کشور‌ها با انقلاب به استقلال رسیدند، اما این استقلال پایدار نمانده و ملت هر کشور باید به خود ایمان داشته باشند تا بتوانند مشکلات را پشت سر بگذارند.
کد خبر: ۴۳۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ - 25January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، زهیر اصفهانی کارشناس مسائل سیاسی که از مهمانان حاضر در برنامه «گام‌های استوار» بود، درباره مبحث خودباوری در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: اصل هر انقلاب خوداتکایی به قدرت‌های داخلی از جمله اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... است. خیلی از کشور‌ها با انقلاب به استقلال رسیدند، اما این استقلال پایدار نمانده است.

وی ادامه داد: ملت هر کشور باید به خود ایمان داشته باشند تا بتوانند مشکلات را پشت سر بگذارند. بسیاری از قدرت‌های بزرگ شخصیت افراد را در جامعه می‌شکنند و این باعث می‌شود مردم از حرکت باز بمانند. هرچه نسل جلوتر می‌رود، به دلایل مختلف و تاثیر تبلیغات افراد واداده‌تر و ناامید‌تر می‌شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره هجمه‌هایی که به انقلاب می‌شود، مطرح کرد: انقلاب اسلامی ایران برخلاف بسیاری از انقلاب ها، انقلاب ایدئولوژیک بوده است و قبل از آنکه به پیروزی برسد با این هجمه‌ها مواجه بوده است. ۴۲ سال از پیروزی انقلاب گذشته است و دشمن اگر بخواهد هجمه‌هایی به ما وارد کند از مسایل اول انقلاب می‌گوید.

اصفهانی ادامه داد: نوع هدف انقلاب برای ماندگاری آن بسیار مهم است. انقلاب ما پس از ۴۲ سال هنوز بر پای بست‌های اصلی اش پایدار مانده است.

به گفته وی، حرف اول را در دنیا رسانه می‌زند و قدرت اول در دنیا ابراز رسانه است که می‌تواند تاثیرگذار باشد. جامعه امروزه با جنگ نرم و وارونه سازی مسایل روبه رو است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه ما در مساله اطلاع رسانی ضعف داریم، گفت: مسایل انقلاب باید برای مردم و جوانان بازگو شود.

مهدی اسماعیلی معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی دیگر مهمان تلفنی این برنامه بود که درباره هجمه‌هایی که به انقلاب اسلامی ایران وارد می‌شود، مطرح کرد: ما به ازای سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات داشتیم و این انتخابات مظهر تجلی اراده، آرمان‌ها و اهداف مردم در هر مقطعی و با هر شرایطی است. شاید مهم‌ترین نوع انتخاباتی که در کشور ما برگزار شد و بی سابقه در تمام دنیاست، رای عمومی به نوع نظام، انتخاب افراد برای نوشتن قانون اساسی با حضور همه گروه‌های سیاسی بود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در بحث دموکراسی و مردم سالاری یک پرونده روشنی دارد. تهاجمی که بر علیه ما اتفاق می‌افتد از دو منظر قابل بررسی است. جمهوری اسلامی یک الگوی کامل برای امر مشارکت سیاسی است، اما ما این موضوع را در کشور‌های دیگر نداریم و انگار دیکتاتوری در شکل دموکراسی است.

معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی تاکید کرد: استکبار قصد دارد با تبلیغات مردم را تحریک کند.

اسماعیلی درباره پایداری امام روی آرمان‌های انقلاب و معامله نکردن آن خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در رهبری نظیر ندارد و مدل رهبری ایشان در زمان انقلاب اتفاق نیفتاده بود. ایشان رویکرد‌های منحصر به فردی داشت و به حضور مردم بسیار معتقد بود. در انقلاب اسلامی ما شاهد رهبری متفاوت بودیم. امام معتقد بود کودتا و ترور جامعه را درست نمی‌کند بلکه جامعه باید به راهی برای اصلاح دست پیدا کند.

حمید روحانی کارشناس مسایل سیاسی و تاریخی نیز که دومین مهمان تلفنی «گام‌های استوار» بود، درباره ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب اسلامی مطرح کرد: پیش از انقلاب مردم هویت خود را از دست داده بودند و مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی این است که ملت ایران به خودباوری رسیدند. امام خمینی (ره) با رهنمود‌های قرآن به ملت هویت بخشید و باعث شد مردم تحول عظیمی را به وجود آورند.

وی در پایان صحبت‌های خود مطرح کرد: مقاومت ملت ایران دیگر ویژگی منحصر به فرد انقلاب است که دشمنان را از پای درآورد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها