تظاهرات گسترده در شهر «صعده» در حمایت از انصارالله یمن

هزاران نفر از اهالی شهر صعده در شمال یمن در اعتراض به تروریستی نامیدن جنبش انصارالله از سوی آمریکا، به خیابان‌ها آمدند.
کد خبر: ۴۳۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ - 25January 2021

تظاهرات گسترده در شهر «صعده» در حمایت از انصارالله یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هزاران نفر از مردم صعده امروز (دوشنبه) در شمال یمن، طبق فراخوان قبلی به خیابان‌ها آمدند تا اقدام دولت آمریکا در تروریستی نامیدن جنبش انصارالله و تعدادی از رهبران این جنبش را محکوم کنند.

به نوشته وبگاه شبکه المسیره، امروز قرار است در ۱۵ استان مختلف یمن از جمله در پایتخت، تجمعات مشابه در حمایت از جنبش انصارالله صورت گیرد.

تجمع کنندگان در صعده در حالی که پلاکاردها و پارچه‌نوشته‌هایی در محکومیت اقدام دولت آمریکا و علیه ائتلاف سعودی در دست داشتند، جنبش انصارالله را یک گروه مبارز ملی یمن خطاب کردند.

اهالی صعده همچنین در بیانیه‌ای جنگ یمن را در وهله اول تجاوز آمریکایی به این کشور توصیف کرده و اعلام کردند که اولین و مهم‌ترین حامی نظامی و سیاسی ائتلاف سعودی، دولت آمریکاست و این کشور مسئول نسل‌کشی مردم یمن است.

در این بیانیه ضمن تأکید بر اینکه تروریستی خواندن انصارالله نشانه شکست آمریکا در یمن است، آمده: «اگر اقداماتی که متجاوزان سعودی و آمریکایی انجام می‌دهند، تروریستی و جنایتکارانه نیست، پس معنی جنایت و تروریسم چیست؟ القاعده و داعش تحت حمایت کشورهای متجاوز در یمن می‌جنگند.»

تجمع کنندگان همچنین اعلام کردند که دوره استیلای خارجی بر یمن گذشته و کشورهای متجاوز باید از بازگشت سلطه خود بر یمن نا امید شوند.

وزارت خزانه‌داری دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در آخرین روز کاری خود، جنبش انصارالله یمن را به همراه سه نفر از رهبران آن را وارد لیست تحریم‌های خود کرد.

با این حال «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اخیرا گفته است که واشنگتن در خصوص تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله یمن بازبینی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها