مدیر‌کل میراث فرهنگی خوزستان:

جغرافیای دفاع مقدس خوزستان یک میراث گرانب‌های معنوی برای نسل امروز و فردای کشور است

«سید حکمت‌الله موسوی» فضای معنوی، فیزیکی و فرهنگی دفاع مقدس خوزستان را یک میراث گرانبها برای نسل امروز و فردای کشور دانست و گفت: اگر در خصوص ثبت آثار مختلف دفاع مقدس آن هم در پایتخت ایثار و جهاد و شهادت غفلت کنیم باید پاسخگوی نسل‌های دیگر باشیم.
کد خبر: ۴۳۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ - 26January 2021

جغرافیای دفاع مقدس خوزستان یک میراث گرانبهای معنوی برای نسل امروز و فردای کشور است

به گزارش خبرنگار دفاع‎‌پرس از اهواز، «سید‌حکمت‌الله موسوی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با حضور در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان با سردار «عباس یوسفی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار که با محوریت ثبت آثار معنوی و فرهنگی حوزه دفاع مقدس برگزار شد بر تداوم همکاری مشترک در جهت معرفی هر چه بیشتر اماکن و رخدادهای ارزشی خوزستان تاکید کرد و اظهار داشت: تمام جغرافیای خوزستان ظرفیت و قابلیت ثبت و ضبط رخدادهای ارزشی برای تاریخ را دارد.

این مسئول فضای معنوی، فیزیکی و فرهنگی حوزه دفاع مقدس را یک میراث گرانبها برای نسل امروز و فردای کشور دانست و افزود: اگر در خصوص ثبت آثار مختلف حوزه های گوناگون دفاع مقدس آن هم در پایتخت ایثار و جهاد و شهادت غفلت کنیم باید پاسخگوی نسل هایی باشیم که کنجکاوانه در پی دریافت حقیقت هایی از دوران پر افتخار دفاع مقدس هستند. 

موسوی از آمادگی میراث فرهنگی برای همکاری در ثبت مکان رخدادهایی که میزبان اتفاقات ممتازی در دوران دفاع مقدس بودند خبر داد و گفت: کارهای شایسته ای در این خصوص انجام شده اما به هیچ وقت کافی نیست و ما مشتاق هستیم که با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در راستای ثبت ماندگار اماکن معنوی و ارزشی دوران جنگ به خصوص در شهرهای مرزی اقدامات لازم را به انجام برسانیم.

در ابتدای این جلسه که با حضور فرماندار شهرستان حمیدیه و مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول برگزار شد، سردار «عباس یوسفی» مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان گزارشی از فعالیت های شاخص انجام گرفته در حوزه دفاع مقدس ارائه داد و خواهان ثبت ملی مکان رخدادهایی در شهرهای حمیدیه و دزفول شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار