اعلام برنامه‌های بیست و یکمین کنگره سرداران و ۴ هزار شهید منطقه ۱۷ تهران

دبیر ستاد کنگره بزرگداشت سرداران و ۴ شهید منطقه ۱۷ تهران، به تشریح برنامه‌های بیست و یکمین دوره این کنگره پرداخت و گفت: هیئت امنای کنگره بر آن شدند تا برای پاسداشت مقام شامخ شهدا، اغلب برنامه‌های کنگره را با جمعیت محدود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار و در فضای مجازی منتشر کنند.
کد خبر: ۴۳۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ - 26January 2021

اعلام برنامه‌های بیست و یکمین کنگره سرداران و ۴ هزار شهید منطقه ۱۷ تهرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بیست و یکمین کنگره سرداران و ۴ هزار شهید منطقه ۱۷ تهران، از ۸ بهمن مصادف با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) تا ۲۲ اسفند (روز بزرگداشت شهدا) به یاد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و پاسداشت شهدای عرصه سلامت، برگزار خواهد شد.

«رسول آذرسرا» دبیر ستاد کنگره بزرگداشت سرداران و ۴ شهید منطقه ۱۷ تهران، اظهار داشت: امسال با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم، هیئت امنای کنگره بر آن شدند تا برای پاسداشت مقام شامخ شهدا، اغلب برنامه‌های کنگره را با جمعیت محدود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار و در فضای مجازی منتشر کنند.

وی افزود: از این رو طبق سنوات ۲۱ سال گذشته، مراسم افتتاحیه کنگره سرداران و ۴ شهید منطقه ۱۷ تهران با عنوان «بزرگداشت شهدای معلم و دانش آموز»، روز چهارشنبه ۸ بهمن با حضور نمادین دانش‌آموزان در دبیرستان «شهدای هویزه» منطقه ۱۷ برگزار و به‌صورت زنده در شبکه «شاد» و تلویزیون اینترنتی «خیمه‌گاه» پخش خواهد شد.

آذرسرا، برگزاری ۲۱ یادواره مجازی شهدا در ۲۱ مسجد و هیئت مذهبی واقع در منطقه ۱۷ تهران تحت عنوان «یاد یاران»، اجرای ۲۱ طرح جهادی «کمک مؤمنانه» در راستای کمک‌رسانی به خانواده‌های مستضعف دارالشهدای تهران (منطقه ۱۷) و اجرای ۲۱ ویژه‌برنامه مجازی «زنگ شهدا» در روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۴ در شبکه دانش‌آموزی «شاد» را از دیگر برنامه‌های بیست و یکمین کنگره بزرگداشت سرداران و ۴ شهید منطقه ۱۷ تهران عنوان کرد.

به گفته وی، آیین غبارروبی دل‌ها، عطرافشانی حرم‌های مطهر شهدای گمنام خاکسپاری‌شده در آستان مقدس امامزاده حسن (ع)، بوستان زمزم و ابوذر، کاشت نهال به یاد ۴ هزار شهید منطقه توسط دانش‌آموزان در روز درختکاری، برگزاری طرح «شهید علمدار» در قالب برگزاری روضه‌های فاطمی درب منازل شهدا، رونمایی از یادمان دارالشهدای تهران در بهشت زهرا (س) و باغ موزه دفاع مقدس و کوچه باغ شهدا، از دیگر برنامه‌های جنبی این کنگره خواهد بود.

دبیر ستاد کنگره سرداران و ۴ هزار شهید منطقه ۱۷ تهران همچنین از افتتاح شبکه تلویزیون اینترنتی «خیمه‌گاه» به‌عنوان اولین قرارگاه رسانه‌ای دارالشهدای تهران و برگزاری جشنواره فیلم کوتاه موبایلی با موضوع خاطرات ایثارگران و خانواده معظم شهدا خبر داد و اضافه کرد: طرح «هدیه‌ای به ملکوتیان» با ۴ هزار ختم قرآن کریم برای شادی ارواح طیبه شهدا، باغبانان لاله‌ها و اموات، همزمان با برگزاری دیگر برنامه‌های کنگره امسال، اجرا خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود، منطقه ۱۷ تهران با تقدیم ۴ هزار شهید، بیشترین آمار شهدا را نسبت به وسعت منطقه‌ای در کشور به خود اختصاص داده و از این رو به «دارالشهدای تهران» معروف است. کنگره سرداران و ۴ هزار شهید این منطقه، بیست و یک سال است که به‌صورت مردمی و خودجوش توسط خانواده‌های معظم شهدا، جمعی از علما، فعالین و دغدغه‌مندان حوزه ایثار و شهادت و مردم در حال فعالیت است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار