مدیرکل حفظ آثار استان کرمان خبر داد؛

تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت در کرمان

سرهنگ «محمود مهدوی‌فرد» گفت: هر ساله جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت و گرامیداشت مادران معظم شهدا، جانبازان و ایثارگر برگزار می‌شود و امسال این ویژه‌برنامه نیز با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی در گلزار شهدای کرمان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ - 26January 2021

سرهنگ «محمود مهدوی فرد» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سیدالشهداء مقاومت سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» و میلاد حضرت زهرا (س)، با اشاره به برگزاری جشنواره اسوه های صبر و مقاومت اظهار داشت: یکی از عرصه هایی که زنان حضور فعال داشته و نقش خود را به خوبی ایفا کرده و در تاریخ ثبت نمودند، در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افزود: نقش زنان در تربیت و تحکیم خانواده ،همراهی و همکاری، تشویق و ترغیب فرزندان و همسرانشان برای حضور در میدان های حق علیه باطل بسیار ستودنی است.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم خانواده معظم شهدا را تکریم و تجلیل کنیم تصریح کرد: هر ساله جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت به جهت تجلیل از خانواده معظم شهدا و گرامیداشت مادران معظم شهدا، جانبازان و ایثارگر برگزار می شود و امسال این ویژه برنامه نیز با حفظ دستورالعمل های بهداشتی در گلزار شهدای کرمان برگزار خواهد شد.

سرهنگ محمود مهدوی فرد تصریح کرذ: برگزاری «چهلچه ولایتمدارانه» که با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی در ایام هفته دفاع مقدس در گلزار شهدای کرمان توسط کمیته بانوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد، تجربه خوبی بود و برگزاری جشنواره اسوه های صبر مقاومت امسال نیز با همبن ویژگی در هفته زن و با روایت گری همراه خواهد بود.

وی عنوان کرد: کنگره 17 هزار شهیده، جانباز و آزاده همزمان با سراسر کشور در کرمان و همراه با گرامیداشت 60 شهیده زن، 23 آزاده و دو آزاده قبل از انقلاب در 22 اسفند برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار کرمان در ادامه رونمایی از مستند یکی از رزمندگان زن کرمانی در مبارزات کردستان، رونمایی از کتاب، رونمایی از نقاشی شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار مادر بزرگوارشان، نامگذاری میادین، نصب المان ها، دیدار با خانواده معظم شهدا و تکریم و تجلیل از این عزیزان را از جمله برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر ذکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار