عدم وجود امکانات پزشکی مناسب برای مداوای همسر شیخ زکزاکی

فرزند رهبر جنبش اسلامی نیجریه از فقدان امکانات پزشکی مناسب برای درمان مادر بیمار خود خبر داد.
کد خبر: ۴۳۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸ - 26January 2021

عدم وجود امکانات پزشکی مناسب برای مداوای همسر شیخ زکزاکیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به دنبال اعلام ابتلای همسر «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه به کرونا، فرزند شیخ زکزاکی سه‌شنبه شب به وقت تهران از عدم وجود تسهیلات پزشکی مناسب برای درمان مادرش خبر داد.

«محمد ابراهیم زکزاکی» فرزند شیخ زکزاکی در این زمینه گفت: «روز گذشته دادگاه دستور انتقال مادرم را به بیمارستان داد. با این حال پس از بازرسی از تمام مراکز درمانی تایید شده در شهر «کادونا»، هیچکدام امکانات مناسبی را برای درمان مادرم در اختیار نداشتند.»

چندی قبل نیز «سهیلا زکزاکی» فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی، از وخیم بودن حال والدینش به‌علت اهمال پزشکی خبر داد و گفته بود که پدر و مادرش زمانی که دستگیر شدند هر دو زخمی بودند و اکنون به دلیل محرومیت از مراقبت‌های پزشکی و درمانی وضعیت سلامتی آنها وخیم‌تر شده است.

شیخ زکزاکی از آذرماه ۱۳۹۴ با حمله نیروهای ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و نظامی نیجریه، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم می‌کنند. سازمان عفو بین‌الملل نیز اوایل اردیبهشت ۱۳۹۵ گزارش داد که ارتش نیجریه مرتکب کشتار شیعیان، دفن آنها در گورهای جمعی و نابود کردن اسناد مرتبط با این جنایت شده است

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار