در آستانه سالروز وفات حضرت ام البنین (س)؛

همایش «اسوه‌های ماندگار» در قم برگزار شد + تصاویر

همایش «اسوه‌های ماندگار» ویژه تجلیل از مادران و همسران شهدا عصر امروز در آستانه سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ - 26January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قم، همایش «اسوه‌های ماندگار» ویژه تجلیل از مادران و همسران شهدا و بانوان شهید، جانباز و آزاده استان قم، در آستانه سالروز وفات حضرت ام البنین (س) با حضور حجت الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرتضی حیدری فرماندار قم، فرماندهان یگان‌های نیرو‌های مسلح، بانوان مسئول در دستگاه‌های استان و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند.

حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در این مراسم اظهار داشت: همایش اسوه‌های ماندگار تکریم شیرزنانی است که در مکتب فاطمی و زینبی درس ولایت مداری، عفاف، ایثار، صبر، ایستادگی را آموختند.

وی افزود: مادران شهدا فرهنگ ایثار برگرفته از نهضت عاشورای حسینی را به فرزندانشان منتقل کردند و نسلی را پرورش دادند که شهادت را بالاترین سعادت می‌دانست و برای حفظ ارزش‌ها تا پای جان ایستاد.

محمدکاظم پورامینی قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در این مراسم بانوان ایثارگر را اسوه‌های صبر، مقاومت و وفاداری دانست و گفت: خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و قدم برداشتن در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهترین لحظات عمر خادمان به شهداست.

وی با بیان اینکه به برکت خون شهدا امروز در نزدیک‌ترین نقطه طلاقی با دشمنان اسلام، آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی هستیم، عنوان کرد: به برکت همین خون‌ها پرچم انقلاب اسلامی هزاران کیلومتر دورتر از مرز‌ها به اهتزاز درآمده و به برکت همین فرهنگ فرسنگ‌ها دورتر لشکر زینبیون و فاطمیون برای دفاع از اسلام راستین و سرزمین‌های اسلامی تشکیل می‌شود.

پورامینی تاکید کرد: این همه مرهون مادران و همسرانی است که فداکارانه شهدا را همراهی کردند و به فرمان امام لبیک گفتند و در این راه صبر نمودند و زینب گونه رسالت شهدا را ادامه دادند.

اجرای گروه سرود انصارالحجه و مرثیه سرایی مجتبی رمضانی به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) از بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار