سخنگوی وزارت خارجه چین:

دولت جدید آمریکا از اشتباهات ترامپ درس بگیرد/ پکن تهدید نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تأکید کرد: دولت جدید آمریکا از اشتباهات ترامپ درس بگیرد و با پکن همانند یک تهدید رفتار نکند.
کد خبر: ۴۳۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳ - 26January 2021

دولت جدید آمریکا از اشتباهات ترامپ درس بگیرد/ پکن تهدید نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه چین امروز سه شنبه با ابراز امیدواری درباره بهبود روابط با دولت جدید آمریکا، از «جو بایدن» رئیس جمهور جدید این کشور خواست تا از اشتباهات ترامپ درس گرفته و با پکن همانند یک تهدید رفتار نکند.

به گزارش راشاتودی، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این خصوص اعلام کرد: پکن امیدوار است که بایدن به بهبود روابط چین و آمریکا کمک کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره گفت: در چند سال گذشته، دولت ترامپ مرتکب اشتباهات راهبردی زیادی شد و چین را به عنوان یک رقیب راهبردی یا حتی یک تهدید تلقی کرد و بر این اساس با اتخاذ سیاست‌های نادرست در امور داخلی چین مداخله کرده و به منافع چین آسیب رساند.

«ژائو لیجیان» در ادامه افزود: چین و آمریکا به عنوان دو ابرقدرت جهانی باید در حفظ صلح جهانی و همچنین ارتقاء توسعه و رفاه در سراسر جهان انگیزه مشترک داشته باشند. همکاری تنها گزینه صحیح برای هر دو طرف است. امیدواریم که دولت جدید آمریکا بتواند از سیاست اشتباه دولت ترامپ در قبال چین درس بگیرد. پکن امیدوار به همکاری در قلب آینده روابط چین و آمریکا است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار