مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

راه‌اندازی ۲۱۰۰ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد

رمضانی گفت: در قالب طرح آفتاب دو هزار و ۱۰۰ نیرگاه پنج کیلوواتی با هدف درآمدزایی برای مددجویان کمیته امداد راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۴۳۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۲ - 27January 2021

راه‌اندازی ۲۱۰۰ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان کمیته امدادعلیرضا رمضانی مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد  امام حمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با بیان اینکه طرح برکت آفتاب از سال ۹۴ در استان خراسان جنوبی آغاز به کار کرد و هم‌اکنون در ۱۸ استان فعالیت دارد، اظهار داشت: در این طرح دو هزار و ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی در جهت اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد راه‌اندازی شده  و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این نیروگاه‌های پنج کیلوواتی در استان‌هایی که از میزان تابش آفتاب بالا راه‌اندازی می‌شود، گفت: تاکنون ۲۵ استان مجوز راه‌اندازی دریافت کردند؛ همچنین کار ساخت هزار و ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی برای درآمدزایی مددجویان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد خاطرنشان کرد: امروز بخشی از بار مصرفی برق در سراسر کشور توسط این نیروگاه‌ها تامین می‌شود؛ همچنین در شرایط کمبود تولید و فشار روی شبکه توزیع، تا حدی جبران کمبود برق را انجام می‌دهند.

رمضانی اضافه کرد: سالانه و به صورت متغیر هر واحد پنج کیلوواتی هشت هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار کیلو وات ساعت تولید می‌کند؛ بر اساس آمار مددجویان کمیته امداد سالانه ۱۸ میلیون کیلووات برق تولید می‌کنند که با بهره‌برداری از واحدهای جدید، این میزان نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها