مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی:

جشنواره ملی «پرچم‌داران انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی از برگزاری جشنواره «پرچمداران انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» خبر داد و گفت: به منظور بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه حوزه‌های علمیه و مراجع عظیم الشأن و روحانیت مجاهد و معرفی و الگوسازی طلاب رزمنده این جشنواره برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۳۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷ - 27January 2021

جشنواره ملی «پرچم‌داران انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» برگزار می‌شودسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، با اشاره به اینکه حاج «قاسم سلیمانی» فرد کم‌نظیری بود، اظهار داشت: این شهید والامقام تربیت شده مکتب امام خمینی (ره) بود که منشأ خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب شد.

وی گفت: حضور فیزیکی حاج «قاسم» همه خدمت بود و نمی‌توانیم لحظه‌ای از زندگی ایشان را پیدا کنیم که در حال خدمت نبوده و امروز هم با شهادتش به اسلام خدمت می‌کند، ‌این شهید بزرگوار ۴۰ سال در خدمت اسلام و مسلمین بود و همه اقشار و گروه‌ها از شهادت ایشان متأثر شدند و این در نتیجه خدمت صادقانه بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی با اشاره به جایگاه ولی فقیه در مکتب امام (ره) و حاج «قاسم»، تصریح کرد: مکتب امام گفت پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد و مکتب شهید سلیمانی گفت اگر عاقبت بخیری، موفقیت و رضای خداوند را می‌طلبید نگاه ولایت‌مدارانه و راستین به ولی فقیه داشته باشید.

فلاحی در ادامه از برگزاری جشنواره «پرچمداران انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» خبر داد و عنوان کرد: به منظور بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه حوزه‌های علمیه و مراجع عظیم الشأن و روحانیت مجاهد و معرفی و الگوسازی طلاب رزمنده، جشنواره پرچمداران انقلاب برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه سال ۹۹ به عنوان چهل سالگی دفاع مقدس نامگذاری شده تلاش می‌کنیم جشنواره‌ای را در خور شأن طلاب رزمنده برگزار کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی «نقش حضرت امام خمینی (ره) امام خامنه‌ای در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت»، «نقش مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعت در انقلاب اسلامی دفاع مقدس و مقاومت»، «نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» را از محورهای این جشنواره برشمرد.

فلاحی با اشاره به اینکه این جشنواره دارای بخش‌های پنجگانه نیز است، تصریح کرد: بخش‌های پنج‌گانه جشنواره شامل تألیف و ترجمه کتاب (خاطرات و تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران روحانی، کتاب‌های مرجع و اسنادی)، تحقیق و پژوهش (مقالات علمی و پژوهشی چاپ‌شده در فصلنامه‌های علمی - پژوهشی)، چندرسانه‌ای (کلیپ، موشن گرافیک، اینوفر گرافیک و پادکست)، فیلم و عکس (فیلم داستانی، مستند و عکس) و فیلم‌نامه (بلند و کوتاه) است.

وی افزود: تمامی اشخاص حقیقی شامل طلاب و روحانیون نهادها، مؤسسات و مراکز حوزوی و هنرمندان و صاحب‌نظران غیر روحانی در قالب بخش آزاد می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۰ بهمن بوده و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات به آدرس WWW.DEFAFESTIVAL.COM و یا ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها مراجعه کنند.

فلاحی متذکر شد: متقاضیان شرکت در جشنواره باید آثار خود را تا ۲۰ بهمن به یکی از آدرس‌های؛ تهران، خیابان بهشتی، خیابان سرافراز، کوچه شهید افشین حق پرست، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سازمان نشر آثار روحانیت و یا به دبیرخانه استانی جشنواره به نشانی بیرجند، خیابان مدرس 2، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار