نماینده سازمان ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح:

مادران شهدا ایثارگری حضرت ام‌البنین (س) را احیا کردند

سردار داوود غیاثی گفت: خانواده‌های شهدا در همه نقش‌ها اعم از مادر، همسر، فرزند، برادر و خواهر، الگویی در حماسه کربلا دارند و اگر همسران شهدا به حضرت رباب و خواهران شهدا به حضرت زینب (س) تأسی دارند، مادران شهدا بدون شک به حضرت ام‌البنین (ع) اقتدا می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲ - 27January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و نامگذاری این روز به نام تکریم مادران و همسران شهدا، سردار «داوود غیاثی» نماینده سازمان ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح به همراه سردار سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با حضور در منزل شهیدان «محمود کاوه» و «بابارجب محمدزاده» و پیشکسوت و آزاده دفاع مقدس «سیدهاشم درچه‌ای» و جانباز فقید «نورعلی محمدی‌کلاته» با خانواده آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار غیاثی در این دیدارها با تأکید بر تأثیرگذاری همسران و مادران شهدا در روحیه ایثارگری و رشادت‌ورزی آنان در جبهه‌های دفاع مقدس اظهار داشت: منصفانه نیست اگر به تجلیل از مظاهر دلاوری و ایستادگی رزمندگان در برابر تهاجم همه‌جانبه حزب بعث عراق سخن بگوییم اما تأثیر غیر قابل ‌اغماض خانواده‌های معزز ایثارگران را نادیده بگیریم.

وی افزود: اگر رزمنده‌ای در جبهه‌ها حماسه خلق می‌کرد، به این خاطر بود که همسر او در غیاب مرد خانواده، معیشت و تربیت فرزندان را به تأسی از حضرت زینب (س)، قهرمانانه به دوش کشیده بود. امروز مجاهدتی که همسران جانبازان از خود نشان می‌دهند، هیچ کم و کاستی نسبت به فتح‌الفتوح‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس ندارد و همسران جانبازان همان راهی را در پیش‌گرفته‌­اند که همسران آنان در دوران دفاع مقدس، در جبهه‌ها دنبال می‌کردند.

نماینده سازمان ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح گفت: خانواده‌های شهدا در همه نقش‌ها اعم از مادر، همسر، فرزند، برادر و خواهر، الگویی در حماسه کربلا دارند و اگر همسران شهدا به حضرت رباب و خواهران شهدا به حضرت زینب (س) تأسی دارند، مادران شهدا بدون شک به حضرت ام‌البنین (س) اقتدا می‌کنند.

در ادامه این دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، تکریم جایگاه خانواده‌های ایثارگران را وظیفه شرعی و اجتماعی ارادتمندان به شهدا خواند و خاطرنشان کرد: هرکس که امروز ادعای ارادتمندی به ساحت شهدا را دارد، وجود شرعی و اجتماعی تکریم خانواده‌های آنان بر او محرز است چراکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و خانواده ایثارگران یادگاران شهدا در میان ما هستند.

در این مراسم، علاوه بر اهدای لوح از سوی سرلشکر پاسدار «مصطفی ایزدی» فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین ستاد کل نیروهای مسلح به همسر شهید بابارجب محمدزاده، مادر سردار شهید محمود کاوه و همسر جانباز فقید «نورعلی محمدی‌کلاته»، با اهدای پارچه چادری متبرکی از سوی رهبر معظم انقلاب از صبر زینبی و مجاهدت فاطمی همسر جانباز آزاده سیدهاشم درچه‌ای تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار