مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

روحانیون در تمام حوادث انقلاب و دفاع مقدس پرچم‌دار و علمدار بودند

سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» گفت: پرچم‌داری و علمداری روحانیون در تمام حوادث انقلاب و دفاع مقدس حضور یک فرد نبود، بلکه حضور یک جریان فرهنگی و ارزشی بود.
کد خبر: ۴۳۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ - 27January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در دومین جلسه شورای راهبردی و جمع‌آوری آثار روحانیت در دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از گروه‌هایی که نقش آنان در تمام سال‌های دفاع مقدس بسیار برجسته بود طلاب و روحانیون  بود که در طول تاریخ، مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس نقش مهمی در آگاه سازی و بصیرت افزایی مردم داشتند.

سلامی انقلاب اسلامی در مسیر 42 ساله خود فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده که دفاع مقدس مرتفع‌ترین و والاترین قله آن است و این جریان عظیم به هیچ وجه فراموش شدنی نیست.

وی با بیان اینکه  دفاع مقدس ملت بزرگ ایران، مجاهدت در راه خدا بود، افزود: تفکر انقلابی و جهادی، ایمان و توکل به خدا در کنار روحیه ایثار، فداکاری، شجاعت و سلحشوری در زمره رموز پیروزی رزمندگان اسلام محسوب می‌شود که روحانیون آموزش دهنده این  رمزها در جبهه‌ها بودند.

این مسئول در خصوص پرچمداری و علمداری روحانیون در تمام حوادث انقلاب و جبهه‌ها گفت: حضور روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس حضور یک فرد نبود، بلکه حضور یک جریان فرهنگی و ارزشی بود که باعث ایجاد تحول معنوی و اخلاقی و تقویت روحیه اعتقادی رزمندگان می‌شد‌.

سلامی نقش روحانیت در رشد فرهنگ ایثار و شهادت در جنگ هشت ساله را در بخش‌‏های مختلف قابل بررسی دانست و یادآور شد: روحانیون در این دوران ۸ ساله در حوزه های تبلیغی و ترویجی‏، پشتیبانی و امدادرسانی‏، حضور در خط مقدم‏ و فرماندهی جنگ در سطوح مختلف‏ نقش فعال و تأثیرگذاری داشتند که باید این نقش منحصر به فرد ثبت شود و در تاریخ انقلاب اسلامی بماند.

وی با اشاره به حضور گسترده روحانیون و علما در جبهه‌های جنگ که دوش به دوش سایر رزمندگان با دشمنان اسلام می‌جنگیدند، ادامه داد: این حضور گسترده، جنگ روانی دشمنان اسلام و انقلاب که روحانیون را هدف قرار داده بودند، خنثی می‌کرد و ما امروز وظیفه داریم با راه‌اندازی نهضت هر روحانی یک کتاب و جمع‌آوری خاطرت شفاهی و اسناد و مدارک آنها خاطرات روحانیون را جمع آوری و تدوین کنیم.

سلامی با اشاره به ضرورت تدوین دانشنامه و دایرةالمعارف دفاع مقدس در استان گفت: این مهم می‌تواند گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌سمنان با بیان اینکه نقش روحانیون سمنان باید در دانش‌نامه دفاع مقدس استان خوبی ترسیم و تدوین شود، افزود: تهیه بانک اطلاعاتی روحانيون در دوران دفاع مقدس و ثبت خاطرات روحانيون در جبهه‌های نبرد حق عليه باطل، جمع آوری اسناد كتبی و شفاهی حضور مراجع و روحانيت در دوران دفاع مقدس از ديگر اقدامات انجام شده در راستای تدوين اين دانشنامه است.

سلامی اولین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی را کاری ارزشمند خواند و بیان داشت: اولین جشنواره ملی «پرچمداران انقلاب اسلامی» در چهلمین سالگرد دفاع مقدس با همکاری نهادهای حوزوی و انقلابی و نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی متذکر شد: این جشنواره در پنج بخش تالیف و ترجمه کتاب، تاریخ شفاهی، شهدای روحانیت، تحقیق و پژوهش مقالات، فیلمنامه کوتاه و بلند و چند رسانه‌ای، فیلم و عکس با محورهای این جشنواره، نقش حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه‌ای در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، نقش مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه و جماعات در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت و نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار