سردار کارگر:

لزوم بررسی ابعاد مختلف دفاع مقدس/ امنیت و عزت امروز را مدیون دفاع مقدس هستیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه عزت و استقلال امروز را مدیون دفاع مقدس هستیم، گفت: باید ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی دفاع مقدس را مورد توجه و بررسی قرار دهیم.
کد خبر: ۴۳۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ - 27January 2021

لزوم بررسی ابعاد مختلف دفاع مقدس/ امنیت و عزت امروز را مدیون دفاع مقدس هستیمبه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی پژوهشی فی‌مابین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز (چهارشنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: امروز افتخار داریم، تفاهم‌نامه‌ای که مورد تایید طرفین قرار گرفته است را در مجموعه‌ای که به نام شهید سردار سپهبد شهید سلیمانی مزین است، به امضا برسانیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس تثبیت کننده انقلاب اسلامی است، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر دفاع مقدس نبود، انقلاب اسلامی با چالش‌ مواجه می‌شد.

سردار کارگر با اشاره به سخنان سردار سلیمانی در خصوص عظمت فرهنگ دفاع مقدس، تصریح کرد: این شهید بزرگوار فرمودند که دفاع مقدس در قله است و مقاومت نیز در دامنه این قله قرار دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: سردار سلیمانی در جای دیگری می‌فرماید که اگر تمام این تلاش‌ها و زحماتی که علمای اسلام از قرون گذشته تا کنون برای احیای دین اسلام انجام داده‌اند را بخواهیم در یک جا مشاهده کنیم تمام این ارزش‌ها و علوم و معارف در نمایشگاه دفاع مقدس قابل مشاهده و ترسیم است. سردار سلیمانی همچنین درباره عظمت و بزرگی دفاع مقدس عنوان کردند که جامعه صاحب الزمانی در دفاع مقدس قابل شکل و معنا است.

وی تصریح کرد: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی که امروز با هدایت یکی از فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس راهبری می‌شود، برای ما یک نعمت است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تقسیم کاری که از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حوزه پاسخگویی به برخی چرایی‌ها و مطالبی که تا کنون در حوزه دفاع مقدس باز نشده است، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کرده تا تمام پژوهش‌های راهبردی و بنیادین در حوزه دفاع مقدس در پژوهشگاه علوم و معارف انجام شود و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در سطح تاکتیکی و عملیاتی پژوهش‌ها را دنبال کند و در بخش تاریخی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاریخ توصیفی را انجام دهد و تاریخ تحلیلی نیز بر عهده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: از مشکلات ما در دوران دفاع مقدس این است که هنوز از خط مقدم جنگ آن‌طرف‌تر نرفتیم و باید ابعاد مختلف جنگ را مورد توجه قرار دهیم؛ چرا که دفاع مقدس هویت ملت ایران است و امنیت و عزت امروز را مدیون دفاع مقدس هستیم؛ لذا باید دفاع مقدس را در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی ببینیم.

سردار کارگر گفت: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس رقیب ما نیست و این مجموعه در واقع مکمل و تکمیل کننده فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار