سردار کارگر در آیین تجلیل از همسران و مادران شهدا:

خانواده شهدا ارزش‌آفرین و بی‌مانند هستند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس گفت: در سایر کشور‌ها بعد از جنگ، خانواده‌ها دچار معضلات اخلاقی می‌شوند، اما در کشور ما خانواده شهدا بی‌مانند و ارزش‌آفرین هستند.
کد خبر: ۴۳۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ - 27January 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین (س) به همت سازمان زنان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس در سالن هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «علی‌اصغر شیخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار شد.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» در این مراسم با اشاره به جایگاه دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس هویت ماست. رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند «عزت و امنیت امروز ما از دفاع مقدس است». سال ۱۳۶۷دفاع مقدس تمام شد. دشمن و بعضا کسانی که در کشور شیطنت می‌کردند، اعتقاد داشتند دفاع مقدس برای نسل گذشته بود و تمام شد؛ شهدایی چون «حسن باقری»، «صیاد شیرازی»، «باکری»، «بروجردی»، «کاظمی» و ... تمام شدند و دستیابی به این شخصیت‌ها سخت است.

وی افزود: مقاومت نشان داد نسل فعلی اگر از نسل گذشته بهتر نباشند، کمتر هم نیست. اعتقاد شخصی من این است که این نسل بهتر از نسل گذشته است. شهید سلیمانی می‌گوید دفاع مقدس قله و مقاومت دامنه قله است. ایشان می‌گوید همه معارف عاشورا و بعد از آن در نمایشگاهی به نام دفاع مقدس نمایش داده شد و مفاهیم عاشورایی در دفاع مقدس تبلور پیدا کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند «اگر دفاع مقدس نبود انقلاب اسلامی دچار چالش می‌شد». ما هنوز در خط مقدم دفاع مقدس مانده‌ایم، در صورتی که همه آن دوران میدان جنگ نبود و مسائل مختلف اقتصادی، خانوادگی، سیاسی و ... را در خود داشت.

سردار کارگر با اشاره اینکه نقش زنان در دفاع مقدس مغفول مانده است، بیان کرد: اگر زنان در قالب خواهر، همسر و مادر همت نمی‌کردند، اتفاقات خوب در دفاع مقدس رخ نمی‌داد. جوانانی که رفتند همراهی همسران و مادران‌شان را داشتند. در باقی کشور‌ها بعد از جنگ، خانواده‌ها دچار معضلات اخلاقی می‌شوند، اما در کشور ما خانواده شهدا بی‌مانند و ارزش‌آفرین هستند.

سردار کارگر تصریح کرد: مسئله مقاومت نشان داد ایران اسلامی همچنان به دنبال ارزش‌های دفاع مقدس است. جوانان انقلاب و دفاع مقدس مورد هجمه جنگ نرم نبودند. در این زمانه جوانانی پیدا شدند که هزاران کیلومتر آن طرف مرز‌ها مقابل دشمن ایستادند و این کار بزرگی است. اگر این بچه‌ها نمی‌رفتند امروز انقلاب اسلامی دچار چالش بود. این هوشمندی مردم ما و نیرو‌های مسلح و حاج قاسم سلیمانی بود که مقابل داعش ایستادند. هدف ارتش ضد اسلامی داعش، ایران بود. جوانان ما رفتند مقاومت کشور‌های اسلامی را شکل دادند و الگوی مقاومت همه جهان شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: سالی هفت میلیون نفر که قریب ۸۰ درصد آنان را جوانان ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دهند به راهیان نور می‌روند. هر قدرتی که امروز داریم از شهداست. در دوران دفاع مقدس سیم خاردار وارد می‌کردیم، اما امروز دنیا ایستاده تا جلوی انرژی هسته‌ای و موشک‌های دوربرد ما را بگیرد.

سردار کارگر گفت: در ۱۰ روز گذشته چندین رزمایش بزرگ در کشور انجام شده. ایران در توان علمی جزو ۱۵ کشور اول است و این نشان از بزرگی و اقتدار ماست. دیدیم که ترامپ این جنایتکار آمریکایی مورد اعتماد مردم کشورش هم نبود و ما نیز به موقع و زمان خودش انتقام سخت را خواهیم گرفت. امروز اگر امنیت و اقتداری داریم نتیجه جانفشانی شهدا و خانواده‌های آن‌هاست.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار