حجت‌الاسلام مروی:

تعالی اخلاقی و معرفتی شهدا مرهون حمایت‎های خانواده ایثارگران بود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: متأثر از سبک تربیتی مادران شهدا بود که باعث شد تا شهدا در دوران دفاع مقدس که عرصه امتحان بزرگ الهی بود، خوش بدرخشند و سربلند باشند.
کد خبر: ۴۳۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ - 27January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا و مصادف با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در منزل سردار شهید «حسن علیمردانی» فرمانده محور چزابه تیپ 21 امام رضا (ع) حضور یافت و به تجلیل از این شهید والامقام و صبر زینبی خانواده معزز این فرمانده خراسانی پرداخت.

در این مراسم، حجت‌الاسلام مروی مادران و همسران شهدا را اسوه‌های فداکاری، صبر و استقامت خواند و اظهارداشت: امنیت، اقتدار، عزت و حریت کشور خود را مدیون ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدایی هستیم که از جان عزیز خود را در طبق اخلاص نهادند و برای پاسداری از انقلاب، از هیچ فداکاری و کوششی دریغ نداشتند.

وی افزود: گرچه مطالعه وصایای شهدا ما را به این نتیجه می‌رساند که هر شهید در یک عرصه معرفتی، اخلاقی و رفتاری خاص پیشتاز بوده است اما شهدا ویژگی‌های بارز مشترکی هم دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به بصیرت، تشخیص صحیح، عمل به هنگام و اعتقاد دقیق و مبنایی به ایدئولوژی و مکتب اشاره نمود.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه شهدا در اوج معنویت، عرفان و معرفت بودند، خاطرنشان کرد: تربیت عاشورایی مادران شهدا، زمینه‌ساز تعالی اخلاقی و معرفتی شهدا بود و متأثر از این سبک تربیت فرزند بود که باعث شد تا شهدا در دوران دفاع مقدس که عرصه امتحان بزرگ الهی بود، خوش بدرخشند و سربلند بیرون بیایند.

وی ادامه داد: الحمدالله که خط سیر این معنویت و معرفت دینی در دفاع مقدس محدود نماند و به برکت خون‌های پاک شهدا، در سال‌های اخیر جوانان زیادی از اقصی نقاط ایران اسلامی برای حضور در جبهه‌های دفاع از حریم جمهوری اسلامی در حرمین شریفین داوطلب شدند که نشان می‌دهد این بلوغ و تکامل در چهل سال دوم این انقلاب، با قطعیت بیشتری در جریان است.

حجت‌الاسلام مروی ادامه داد: تأسی به راه و سیره شهدا تنها راه نجات و برون‌رفت از مشکلات است و هر عملی که مغایر با این طریقت انجام شود، خسران زدگی دنیوی در مسیر موفقیت و پیشرفت و شرمندگی اخروی در پیشگاه شهدا را در پی خواهد داشت.

در ادامه، تولیت آستان قدس رضوی با حضور در منزل شهیدان «مرتضی و مسعود محمدی» و همچنین منزل شهید «محمد خسروی» از شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون ضمن دیدار با خانواده این شهیدان والامقام از صبر زینبی و بصیرت عاشورایی خانواده‌های معزز این شهدای گران‌قدر تجلیل نمود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار