یادواره ۲۶ زن شهیده استان یزد برگزار شد

همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا یادواره استانی ۲۶ زن شهیده استان یزد امروز ۸ بهمن ۹۹ در حسینیه سید محمدآقا یزد برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ - 27January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا یادواره ۲۶ زن شهیده استان یزد امروز ۸ بهمن ۹۹ با حضور سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد و حجت الاسلام «زارع» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد در حسینیه سید محمدآقا یزد برگزار شد.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در این مراسم با اشاره به نقش بانوان در دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی گفت: این بانوان اسوه‌های تقوا و پرهیزگاری اند که با نثار جان خویش زینب وار از کیان اسلامی ایران دفاع کردند.

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه هدایت خداوند ارزانی تمامی کسانی است که در راهش جهاد می‌کنند افزود: بانوان مومن به ویژه آنان که جان خویش را در طبق اخلاص قرار دادند همان هدایت شدگان خداوندند که تعالی جامعه به برکت وجود آن‌ها صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با اشاره به نقش بانوان در تربیت فرزندان صالح گفت: این مادران همان قهرمانان و سرافرازان جامعه امروزند که با نثار بهترین فرزندان خود عزت و افتخار و امنیت را به ملت ایران تقدیم کردند.

حجت الاسلام شکری همچنین ایستادگی و مقاومت را درس بزرگ مادران میهن اسلامی ایران دانست و تاکید کرد بر ماست که با به کار گیری این آموزه‌ها آینده‌ای پرشکوه را برای ایران عزیز به ارمغان بیاوریم.

استاندار یزد هم در این یادواره با بزرگداشت یاد و خاطره بانوان شهید استان و تجلیل از مجاهدت‌های بانوان جانباز گفت: این بانوان با نثار جان خود برای همیشه الگوی زنان معرفی کردند.

طالبی با اشاره به موفقیت‌های بزرگ کشور در عرصه‌های مختلف افزود: این موفقیت‌ها مرهون مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های انسان‌های بزرگی است که بانوان این مرز و بوم آن‌ها را تربیت کرده‌اند.

در این مراسم از بانوان جانباز و مادران شهید شاخص استان با اهداء لوح قدردانی شد.

خاطرنشان می‌شود استان یزد ۴۸ شهید و جانباز زن تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد ۲۶ نفر شهید و ۲۲ نفر جانباز هستند.

گفتنی است؛ هم چنین مراسم تجلیل از ۲۲ جانبازان زن استان یزد به همراه تکریم از مادران شهدا به صورت زنده از شبکه استانی یزد و هم چنین صفحه اینستاگرام نوید شاهد یزد به آدرس «NAVID.SHAHED.YAZD» پخش شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار