مراسم یادبود ارتحال آیت‌الله «مصباح یزدی» در دانشگاه یزد برگزار شد

مراسم یادبود مرحوم آیت‌الله «مصباح یزدی» با حضور معاون اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل موسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی (ره) و جمعی از حوزویان و دانشگاهیان در صحن دانشجوی دانشگاه یزد برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ - 27January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، مراسم یادبود مرحوم آیت‌الله «محمدتقی مصباح یزدی» با حضور حجت‌الاسلام سید «احمد رهنمایی» معاون اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل موسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی (ره) و جمعی از حوزویان و دانشگاهیان در صحن دانشجوی دانشگاه یزد برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید «احمد رهنمایی» با تببین ویژگی‌های اخلاقی و تلاش‌های علمی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی گفت: نقش ایشان در تربیت شاگردان انقلابی، ولایتمدار و خدمت به نظام و انقلاب اسلامی به خصوص در حوزه علوم انسانی بسیار برجسته و ارزشمند است.

حجت‌الاسلام رهنمایی ضمن تشریح فعالیت‌های علمی، پژوهشی در موسسه امام خمینی(ره) و تدوین کتب مختلف بر حسب ضرورت زمان، یادآور شد: انتظار از حوزویان و دانشگاهیان این است که در مسیر نشر اندیشه‌ها و افکار ایشان بکوشند.

وی با اشاره به مهارت علامه مصباح یزدی در استادپروری و نخبه‌پروری، افزود: اهتمام ایشان به رشد و تعالی دانشجویان و دانش‌پژوهان به گونه‌ای بود که سطح علمی آنان را به حدی می‌رساند که قابلیت تالیف کتاب‌های تخصصی و مجتهدانه بر اساس معارف اسلامی داشتند.

عضو هئیت علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی همه مسائل و مشکلات را برای خدمت به کشور به جان می‌خرید، بیان کرد: نقش وی در دفاع از ولایت فقیه در آرمان‌های انقلاب اسلامی بر همه روشن است.

دکتر «قاسم برید لقمانی» رئیس دانشگاه یزد نیز در این نشست با اشاره به جایگاه والای علامه مصباح یزدی، گفت: وی انسانی نمونه در راه کسب علم و معرفت و از بزرگان یزدی‌تبار کشور بود و این وظیفه دانشگاه یزد بود تا مراسمی در خور شان و شخصیت فرهیخته ایشان برگزار کند.

در ادامه حجت‌الاسلام «محمدمهدی حرزاده» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد، آیت الله مصباح را انسانی وارسته و بزرگ از جهات روحی، خلقی و علمی توصیف کرد و اظهار داشت: او دریایی از علم بود و هرچه بیشتر کسب علم می‌کرد تواضع و فروتنی در وجودش بیشتر می‌شد و امکان نداشت لب به سخن بگشاید و معنویت را نشود در وجودشان احساس کرد.

حجت‌الاسلام حرزاده با ابراز امیدواری از اینکه تمامی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان بتواند از خرمن علم ایشان خوشه‌چینی کند، اذعان داشت: آیت‌الله مصباح یزدی همیشه به دنبال این بودند که چگونه و چطور می‌توان از اسلام دفاع کرد و با شناسایی نیازهای متعدد جامعه در جهت برطرف کردن آن تلاش می‌کرد.

این مراسم پس از خواندن اشعاری در رثای آیت‌الله مصباح یزدی از سوی محمد نجفی شاعر دانشجو و عضو انجمن ادبی کتابخانه وزیری، معرفی طرح ولایت توسط حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل امامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و مداحی مهدی مجاهدفر به پایان رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها